سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 85166
سلامت نیوز : دبیر اجرایی کنگره تازه‌های غدد و متابولیسم گفت: طبق آخرین آمار دیابت در کشور، 10 درصد از جمعیت 25 تا 65 ساله کشور مبتلا به دیابت هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر ساسان شرقی در نشست خبری کنگره تازه‌های غدد و متابولیسم (کودکان و بزرگسالان) در رابطه با میزان شیوع دیابت در ایران، گفت: طبق آخرین آمار دیابت در کشور، 10 درصد از جمعیت 25 تا 65 ساله کشور مبتلا به این بیماری هستند و نیمی از این جمعیت نیز ناشناخته و مستعد بروز دیابت هستند.

وی ادامه داد: سالانه 300 هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند که 100 هزار نفر آن مربوط به شهر تهران است و آمار نگران‌کننده‌ای است، هر چند که با اصلاح شیوه زندگی می‌توان جلوی پیشرفت آن را گرفت و از ابتلای موارد جدید جلوگیری کرد.

دبیر اجرایی کنگره تازه‌های غدد و متابولیسم در رابطه با این کنگره، گفت: اولین باری است که گروه‌های اطفال و بزرگسالان در کنار هم کنگره علمی برگزار می‌کنند تا مشابهات و اختلافات این دو گروه در بیماری‌های مرتبط با غدد بررسی شود و امیدواریم این تعامل ایجاد شود.

شرقی ادامه داد: در این کنگره که در روزهای هفته جهانی دیابت نیز برگزار می‌شود، برنامه‌هایی برای آموزش عمومی و تخصصی برای پزشکان برگزار می‌شود که در قالب‌های مختلفی ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha