دکتر غلامرضا حاجتی ، دبیرعلمی سی‌امین کنگره روانپزشکی خاطر نشان کرد گفت :« بر اساس طرح پیمایش سلامت روانی که در سال 89 و 90 انجام شده و شیوع انواع اختلالات روانی که مورد بررسی قرار گرفته است، شایعترین بیماریهای روانی شامل اختلال اضطرابی و اختلالات خلقی می‌شود».

سلامت  نیوز: دکتر غلامرضا حاجتی ،دبیرعلمی سی‌امین کنگره روانپزشکی خاطر نشان کرد گفت :« بر اساس طرح پیمایش سلامت روانی که در سال 89 و 90 انجام شده و شیوع انواع اختلالات روانی که مورد بررسی قرار گرفته است، شایعترین بیماریهای روانی شامل اختلال اضطرابی و اختلالات خلقی می‌شود».
سی‌امین کنگره سالیانه روانپزشکی از امروز 30 مهرماه تا روز جمعه سوم آبان ماه سال جاری  در سالن اجتماعات دکتر غرضی در بیمارستان میلاد ادامه خواهد داشت.
به گزارش سلامت نیوز ،دکتر ایرج فاضل با حضور در سی امین همایش سالانه انجمن روانپزشکی گفت :« پزشکان غیر از مسائل پزشکی و درمانی با مسائل دیگری درگیر هستند و اگر این مسائل حل نشود، فایده چندانی نخواهد داشت. کار ما به شرایط مملکت وابسته است و دو وزارتخانه علوم و بهداشت و درمان نقش بیشتری در این زمینه دارند».
وی در ادامه گفت :«این دو وزارتخانه محروم ‌ترین وزارتخانه ‌های کشور هستند که اگر بخواهیم به توسعه پایدار در کشور برسیم، دو شرط اصلی یعنی آموزش قوی و شرایط درمانی و سلامتی باید بهبود یابد که با وجود بودجه ناکافی وزارت بهداشت محقق نمی‌شود و ما مسئول اتفاقات این چنینی هستیم. به طور مثال دانشگاهی منحل می‌شود و یا بخشی از بودجه ناکافی وزارت بهداشت به وزارتخانه‌های دیگر اختصاص پیدا می‌کند».
دکتر ایرج فاضل ، رئیس جامعه جراحان ایران افزود :« در 8 سال اخیر جفایی که به این دو وزارتخانه شد بی‌سابقه بوده است بودجه وزارت بهداشت فقیر و ناکام را به وزارت راه دادند و جلوی چشم ما این اتفاقات افتاد در حالی که ما مسئول این اتفاقات هستیم».
ایرج فاضل ،نماینده وزیر در شورای عالی نظام پزشکی  در ادامه گفت :« سال‌هاست که یارانه‌های پزشکی توسط پزشکان پرداخت می‌شود و این به وسیله تعرفه‌های ناچیزی است که به جامعه پزشکی تحمیل می‌شود که خود این تعرفه‌های غیرواقعی باعث بروز پدیده‌هایی همچون پدیده زیرمیزی شده که این امر باعث ناسالم شدن فضای بین پزشکان است».
ایرج فاضل ، رئیس جامعه جراحان ایران ، خاطر نشان کرد :« مسائل روانپزشکی در کشور بسیار گسترده است. این کنگره پنجمین کنگره با موضوع «روان تنی» است چرا که بسیاری از کاستی‌های بخش سلامت را برطرف می‌کند».
ایرج فاضل در ادامه این سخنرانی با بیان این که نبوغ و مسائل روانی با یکدیگر مرتبط هستند گفت :«تاریخ نشان داده است افرادی که نقش کلیدی در هدایت سرنوشت دنیا را دارند در گذشته دچار مشکلات روانی بوده‌اند. نمونه‌هایی از آن را در سرنوشت چرچیل، آبراهام لینکلن و گاندی دیده‌اید که حتی دو بار اقدام به خودکشی هم کرده‌اند و دچار خود بزرگ ‌بینی و اختلالات شخصیتی هم بوده‌ اند».
در ادامه این همایش ،دکتر غلامرضا حاجتی ، دبیرعلمی سی‌امین کنگره روانپزشکی خاطر نشان کرد گفت :« بر اساس طرح پیمایش سلامت روانی که در سال 89 و 90 انجام شده و شیوع انواع اختلالات روانی که مورد بررسی قرار گرفته است، شایعترین بیماریهای روانی شامل اختلال اضطرابی و اختلالات خلقی می‌شود».
وی در ادامه افزود :«بیماریهای روانی اختلال اضطرابی با 15.6 درصد شیوع بیشترین گروه بیماری هاست که شامل پنیک(هول)، وسواس، استرس پس از حادثه و انواع فوبیا از شایعترین بیماریهای روانی است. این بیماریها در زنان 2 برابر مردان است و در کشور ما نسبت به بیشتر کشورهای دنیا شیوع‌ بیشتری دارد».
دبیرعلمی سی‌امین کنگره روانپزشکی خاطر نشان کرد :«ا ز هر 4 نفر بیمار که در بیمارستانهای عمومی بستری می‌شوند، یک نفر دچار مشکلات روانپزشکی است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha