چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 85209

پدیده زیرمیزی یک پدیده شوم و غیراخلاقی است که مورد تایید هیچ کدام از فرهیختگان حوزه پزشکی کشور نیست.تعدای از پزشکان هستند که با این اقدام خود به چهره درخشان جامعه پزشکی آسیب زده‌اند.

پیشنهاد رئیس نظام پزشکی برای حذف زیرمیزی
سلامت نیوز : علیرضا زالی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، درباره پدیده زیرمیزی پزشکان گفت: ‌این پدیده یک پدیده چند وجهی اجتماعی است که نیاز به تحلیل دارد، بنابراین اگر می‌‌خواستیم با برخورد قهری صرف پاسخ بگیریم تا کنون پاسخ گرفته بودیم؛ این در حالی است که این معضل نه تنها حل نشده، بلکه پیچیده تر نیز شده است.‌

برای حل این معضل باید همه وجوه وارد عمل شوند. قیمت تمام شده خدمات، ‌تعرفه‌های پزشکی کشور، پرداخت بموقع مطالبه جامعه پزشکی، ‌استفاده از تدبیر جامعه پزشکی برای تدبیر این امورات، قیمت تمام شده خدمت برای رسیدن به این اساس، ‌توجه ویژه به مسائل معیشتی و توجه به تسهیلات جنبی برای جامعه پزشکی مسائلی است که درباره این معضل باید به آنها توجه، و مشکلات آن حل شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور از برگزاری جلسه سه جانبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی کشور در روزهای آتی خبر داد و گفت:‌ در این جلسه بحث کارشناسی این موضوع مطرح خواهد شد، این سه ضلع با هدف تدوین مقررات درستی برای شناسایی عوامل آسیب شناسی، ‌اقدامات کوتاه و میان مدت، نظرات کارشناسی، پیشنهادها و مداخلات اصلاحی خود را به مجموعه ارائه می‌دهند.

پدیده زیرمیزی یک پدیده شوم و غیراخلاقی است که مورد تایید هیچ کدام از فرهیختگان حوزه پزشکی کشور نیست.تعدای از پزشکان هستند که با این اقدام خود به چهره درخشان جامعه پزشکی آسیب زده‌اند، در حالی که معتقدیم سرمایه اجتماعی پزشکی قایل خرید و فروش با پول نیست.سرمایه جامعه پزشکی سرافرازانه و با سختی در طول سال های اخیر بدست آمده، بنابراین نباید به دست چند نفر انگشت شمار که قصد مکدر کردن چهره پزشکی را دارند تحت الشعاع قرار بگیرد.

رابطه بیمار و پزشک باید قطع شود

وجدان عمومی کشور هر گونه ارتباط غیرشفاف بین مردم، بیماران و جامعه پزشکی را محکوم می‌کند،‌ به این ترتیب برای اینکه کشورمان در عرصه‌های سلامت پیشتاز شود باید راهبرد اصلی در جامعه پزشکی، قطع ارتباط بیمار و پزشک باشد.

بیمار باید بدون دغدغه به پزشک مراجعه کرده و پزشک هم به اندازه شان و جایگاه خود دستمزد دریافت کند.مبارزه با زیرمیزی نیازمند عزم ملی است، بنابراین اعتبارات لازم باید تامین و سرانه بهداشت و درمان اصلاح شود،‌ تعرفه‌های بهداشت و درمان، اصلاح و نظارت سازمان نظام پزشکی تقویت گردد و مجموعه هیئت مدیره نظام پزشکی شهرستان‌ها و انجمن‌های علمی تخصصی و روسای بیمارستان‌ها به عنوان صاحبان اصلی این فرایند وارد قوانین نظارتی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha