چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 85217

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: «بیشترین توجه در حوزه سلامت به بخش درمان است و دولت برای برنامه‌های پیشگیری و آموزش هزینه نمی‌کند.»

حوزه سلامت کشور بیمار است
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: «بیشترین توجه در حوزه سلامت به بخش درمان است و دولت برای برنامه‌های پیشگیری و آموزش هزینه نمی‌کند.»

دکتر علی کائیدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با سینانیوز در لرستان گفت: «حوزه سلامت کشور بیمار است و بیشترین توجه در این حوزه به مسئله درمان است. دولت برای برنامه‌های پیشگیری و آموزش هزینه نمی‌کند.»

وی افزود: «در آمریکا سالیانه ۶۰۰ میلیون نفر با طب سنتی درمان می‌شوند. ما نیز باید با رعایت چارچوب به سمت طب سنتی حرکت کنیم. در حوزه سلامت هدف نباید تنها اضافه کردن تخت‌های بیمارستان باشد.»

عضو کمیسیون بهداشت با تاکید بر اینکه آموزش باید در مدارس آغاز شود، افزود: «در حال حاضر مسئله چاقی و مشکلات دیگر باعث شده است بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش یابد و بسیاری از افراد زیر تیز جراحی بروند و همین امیر باعث بالا رفتن هزینه‌های درمان در کشور شود. باید برنامه‌های پیشگیری از بیماری در مدارس و مقاطع پایین آموزش داده شود تا سبک زندگی سالم به عنوان یک فرهنگ در میان خانواده‌ها نهادینه شود؛ اما اگر به همین منوالی که اکنون وجود دارد پیش برویم به جایی نخواهیم رسید.»

کائیدی در ادامه با اشاره به انتخاب سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: «انتخاب امید علی پاپی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان مستقیم از سوی وزارت بهداشت بود.»

رای من در انتخاب سرپرست دانشگاه سفید بود

نماینده مردم پلدختر گفت: «از میان سه گزینه پیشنهادی مجمع نمایندگان به وزارت برای انتخاب سرپرست دانشگاه رای من سفید بود و در ‌‌نهایت وزارت بهداشت تصمیم گیرنده اصلی بود.»

وی با تاکید بر دور بودن دانشگاه از مسائل باندی و گروهی، تصریح کرد: «دانشگاه باید تنها به فکر سلامت مردم باشد و از مسائل باندی و گروهی جدا باشد. شخصی که به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب می‌شود باید وابسته به جایی نباشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha