چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 85224

سلامت نیوز : پزشکان تاکید دارند با وجودی که بیشتر افراد ممکن است به نوعی از آلرژی و حساسیت مبتلا باشند اما باید توجه داشت که خوددرمانی در مورد آلرژی‌ها می‌تواند به وخیم‌تر شدن بیماری بیانجامد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «واندانا بومبنا»، از متخصصان بیمارستان Max Super Specialty در هند می‌گوید: آلرژی را می‌توان به بیش از صد نوع مختلف طبقه‌بندی کرد که هر کدام از آنها نیازمند شیوه درمانی مخصوص به خود است. بیماری آلرژی در مراحل اولیه قابل درمان است اما زمانی که به مراحل حاد برسد می‌تواند خطرناک باشد.

وی افزود: افراد مبتلا به آلرژی‌های پوستی باید از خوددرمانی به طور جدی پرهیز نمایند. در مواردی گزارش شده که افراد خود اقدام به درمان این نوع آلرژی‌ها می‌کنند که این خوددرمانی مشکل آنها را تشدید می‌کند به طوری که در نهایت مجبور می‌شوند تحت درمان‌های جدی‌تر و حتی عمل‌ جراحی قرار گیرند.

کارشناسان معتقدند اولین گام برای مبتلایان به آلرژی این است که علت بیماری خود را شناسایی کنند و با مراجعه به پزشک تحت درمان مناسب قرار بگیرند.

آلرژی در واقع حساسیت بیش از حد سیستم دفاعی بدن به برخی از مواد و ترکیبات است. واکنش‌های آلرژیک نیز زمانی بروز می‌کنند که سیستم ایمنی بدن به طور طبیعی به مواد مضر موجود در محیط واکنش نشان دهد.

همچنین آلرژی می‌تواند نقش قابل توجهی در بروز بیماری‌هایی چون آسم داشته باشد و می‌تواند از عوامل متعددی همچون مصرف تخم مرغ و شیر و یا حتی سرماخوردگی نشات بگیرد.

«آنوراگ ماهاجان» از کارشناسان موسسه تحقیقاتی «پوشپاواتی سینگانیا» نیز در این رابطه یادآور شد: بسیاری از بیماران بدون مراجعه به پزشک اقدام به مصرف داروهای ضدآلرژی همچون سیتریزین می‌کنند و مصرف سرخود این دارو می‌تواند به وخیم‌تر شدن واکنش‌های آلرژیک در آنان کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha