مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به عوارض ناشی از استنشاق هوای آلوده بر لزوم مشخص شدن مسوولی پاسخگو در قبال مبحث آلودگی هوا از جمله آلودگی هوای تهران تاکید کرد.

چه سازمان و نهادی پاسخگو و مسئول آلودگی هواست؟
سلامت نیوز: مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به عوارض ناشی از استنشاق هوای آلوده بر لزوم مشخص شدن مسوولی پاسخگو در قبال مبحث آلودگی هوا از جمله آلودگی هوای تهران تاکید کرد.

دکتر محمدحسین تقدیسی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: باید مشخص شود که چه ارگان یا نهادی مسوول مدیریت وضعیت هوا و خصوصا آلودگی هوا در کلانشهرها و از جمله تهران است.

وی در این باره افزود: لازم است مسوولان اجرایی مشخص کنند که چه ارگان یا نهادی باید پاسخگوی شرایط آلودگی هوا باشد. زمانی که مسوولیت‌های مختلف به افراد مختلف منتقل می‌شود، عملا دچار بحران خواهیم شد و به این ترتیب نمی‌توان به سادگی راه حل مناسبی برای آن مشخص کرد.

تقدیسی به عموم جامعه توصیه کرد که در زمان اعلام رسمی قرار گرفتن وضعیت هوا در شرایط هشدار و ناسالم تا حد امکان از رفت و آمدهای غیرضرور و فعالیت در فضای آزاد خودداری کنند.

وی همچنین به سالمندان هشدار داد که در چنین شرایطی تنها در صورت ضرورت در فضای آزاد رفت و آمد داشته باشند و رفتن به مکان‌هایی نظیر پارک‌ها را محدود کنند.

تقدیسی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از "ماسک‌" در شرایط آلودگی هوا می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفت: این فصل بدترین شرایط را از نظر آلودگی هوا خواهیم داشت. در چنین شرایطی شاید تنها ماسک‌های استاندارد بتوانند تا حدودی کمک کننده باشند اما در مجموع تمام این موارد نقش مسکن را دارند؛ باید برای مبحث آلودگی هوا فکری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha