نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از فروش خارج از فهرست دارویی و همچنین بدون نسخه دارو در برخی از داروخانه ها انتقاد کرد.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از فروش خارج از فهرست دارویی و همچنین بدون نسخه دارو در برخی از داروخانه ها انتقاد کرد.


عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، درخصوص ایمیل های ارسالی با محتوای فروش داروی استفاده نشده و همچنین با اشاره به نظارت بر داروخانه ها اظهار داشت: برای ساماندهی این موضوع باید روش جدید نظارت بر سطح داروخانه ‌ها اجرا شود.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از داروخانه ها اقدام به فروش دارو خارج از فهرست دارویی و نسخه پزشک می کنند، تصریح کرد: افزایش نظارت ها بر سطح داروخانه ها می بایست در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد و روش های جدید نظارتی باید اعمال شود.
وی با اشاره به نقش دانشگاه های علوم پزشکی در نحوه نظارت بر عملکرد داروخانه ها خاطرنشان کرد: امیدواریم که دانشگاه‌ های علوم پزشکی به وظایف نظارتی خود عمل کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وجود داروهای تاریخ گذشته نیز به پانا گفت: متاسفانه در گزارشاتی که ارسال شده است نمونه هایی از داروهای تاریخ گذشته در بازار وجود دارد که بسیاری از افراد نیز در این راستا بیماران را مورد سوء استفاده قرار می دهند.
وی با بیان اینکه هم اکنون مهم ترین چالش نظام سلامت موضوع کمبود اعتبار است، تصریح کرد: البته مقرر شده بود که 10 درصد از هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت و وزارت بهداشت اختصاص پیدا کند که هنوز این امر محقق نشده است.
به گفته نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، سازمان غذا و دارو باید روی موضوع تفاوت قیمت دارو در داروخانه ‌ها کارهای کارشناسی انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha