سلامت نیوز: مدیرکل نظارت سازمان نظام پزشکی می‌گوید: با وجود اینکه قانون سازمان نظام پزشکی را متولی نظارت بر آگهی‌های پزشکی در رسانه‌ها می‌داند، اما وزارت ارشاد مطبوعات را ملزم به اخذ مجوز برای درج آگهی‌های پزشکی نمی‌کند.

شهریار خاقانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بر اساس بند ب ماده سه قانون نظام پزشکی مصوب سال 1383 مجلس شورای اسلامی سازمان نظام پزشکی متولی نظارت بر تبلیغات در رسانه‌ها است و قبل از چاپ و انتشار آگهی در مجلات و رسانه‌ها باید افراد در این حوزه از سازمان نظام پزشکی مجوز داشته باشند.

 مدیرکل نظارت سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: اما متأسفانه وزارت ارشاد در این خصوص و اجرای این ماده همکاری نمی‌کند. وزارت ارشاد باید نشریات را ملزم کند تا قبل از انتشار آگهی تبلیغات پزشکی از سازمان نظام پزشکی مجوز داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا مجبوریم تا خودمان همه نشریات و مجلات را رصد کرده و در صورت مشاهده درج آگهی‌های بدون مجوز، تبلیغات نادرست و ادعاهای دروغین برای فرد منتشر کننده آگهی و نشریه مذکور احضاریه و تذکر ارسال کنیم.

فقط یک چهارم آگهی‌های پزشکی در مجلات تبلیغاتی مجوز دارند


وی افزود: بیشترین تبلیغات حوزه پزشکی در مجلات تبلیغاتی محلی به چاپ می‌رسد و مطالعات ما نشان می‌دهد در سال 91 از حدود هزار آگهی که در این مجلات به چاپ رسیده فقط 250 مورد مطابق با مجوزهای سازمان نظام پزشکی بوده است.

چاپ آگهی محصولات قاچاق و خطرناک برای سلامت


به گفته خاقانی حتی در برخی موارد آگهی محصولات قاچاق و در 8 مورد آگهی محصولات خطرناک برای سلامت به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha