سلامت نیوز: محققان انگلیسی هشدار دادند که زنان باردار مبتلا به افسردگی، ‌منجر به تهدید کردن نوزادان خود و ابتلا به افسردگی آنها در آینده می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محققان انگلیسی هشدار دادند که کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری افسرده هستند با خطرات افسردگی در زندگی آینده مورد تهدید می‌شوند.

محققان دانشگاه «بریستول»، فرزندان 8 هزار مادری که با افسردگی در قبل و بعد از تولد نوزادان درگیر بودند را مورد مطالعه قرار دادند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در «جاما سایکولوژی»، شرکت‌کنندگان در دوران بارداری در سالهای 1991 و 1992 و سلامت و رشد کودکان به طور جزئی از زمان به بعد مورد ارزیابی قرار گرفتند.

این نتایج نشان داد که کودکانی که در دوران بارداری مادر با افسردگی او همراه بودند، در مقایسه با نوزادان با مادران سالم‌ 1.3 برابر بیشتر در معرض خطر افسردگی در سن 18 سالگی قرار گرفتند.

دکتر «ربکا پیرسون» در این باره گفت: افسردگی در دوران بارداری باید جدی گرفته شود و حتماً در این زمان باید مادر تحت درمان قرار گیرد.

این مطالعه همچنین نشان داد که درمان در دوران بارداری مادر می‌تواند از خطر مسائل مربوط به سلامت روانی آینده در کودکان جلوگیری کند.

به گفته محققان، این نکته بسیار حائز اهمیت است که زنان مبتلا به افسردگی به دلیل تاثیر بر روی کودکان باید قبل از باردار شدن درمان شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha