سلامت نیوز: معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی از اجرای طرح غربالگری شنوایی در مراکز پیش‌دبستانی سه استان کشور خبر داد و گفت: این طرح در حال حاضر به صورت آزمایشی در استانهای همدان، تهران و قزوین اجرا می شود و سال آینده نیز به صورت سراسری در تمامی استانها اجرایی خواهد شد.

مینو رفیعی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه تاکنون غربالگری شنوایی در میان نوزادان و شیرخواران کشور اجرایی شده است، اظهار داشت: بر اساس اجرای این طرح 60 درصد نوزادان تحت پوشش آن قرار گرفتند، اما برنامه ریزی های لازم برای اجرای طرح غربالگری شنوایی در کودکان سنین بالاتر نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: به زودی این طرح در سه استان همدان، تهران و قزوین در مراکز پیش‌دبستانی اجرایی و پس از جمع بندی نتیجه آن، از سال آینده در تمامی استانها همزمان با طرح غربالگری بینایی اجرایی می شود.

معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی به اجرای طرح دیگری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کشور به سمت سالمندی پیش می رود، طرح پیشگیری از معلولیتهای دوران سالمندی از جمله طرح هایی است که در سال جاری اجرایی می‌شود به طوریکه در مرحله اول این طرح در چهار استان کشور اجرایی خواهد شد.

رفیعی اظهار داشت: استانهای مازندران، هرمزگان، خراسان‌جنوبی و یزد به صورت آزمایشی طرح پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی را اجرا می کنند به طوریکه در حال حاضر این طرح در مرحله نیازسنجی و تحلیل محتوا در استانهاست.

به گفته وی، پس از اجرای آزمایشی آن، این طرح در تمامی استانهای کشور اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha