یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 853

مصرف دانه کنجد، تخم کدو حلوایی و آفتابگردان به دلیل داشتن اسید چرب امگا 6، در پیشگیری از ابتلا به عفونت های سرماخوردگی موثر است.

امگا 6 موثر در سرماخوردگی

دکتر حسام عشایری به ایسناگفت: این علایم شامل: گلودرد، عطسه، سرفه، گرفتگی بینی، خستگی، اختلالات خواب و درد در قسمت دست و پا می باشد.

وی به برخی راه کارها جهت کاهش علایم سرماخوردگی اشاره و عنوان کرد: به هنگام سرماخوردگی، استراحت زیاد، مصرف فراوان مایعات و قرقره کردن آب نمک ولرم به بهبود علایم می انجامد.

این متخصص با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از افراد درگیر سرماخوردگی و اطرافیان آنها در معرض ابتلا به این بیماری هستند، اظهار داشت: در این راستا مصرف منابع غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 کمک بسیار موثری در کاهش بروز عفونت های ویروسی است.

دکترعشایری،ماهی قباد، قزل آلا و ساردین و نیز روغن شاهدانه را منابع خوب امگا 3 دانست و تصریح کرد: مصرف این مواد خصوصا در ماه های سرد سال از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا و عوارض ناشی از آنها پیشگیری می کند.

وی کمبود یکی ازویتامین های گروه ب به نام پانتوتنیک اسید را موجب بروز عفونت های مکرر دستگاه تنفسی فوقانی دانست و گفت: این منبع مهم غذایی به راحتی و با مصرف غلات سبوس دار و حبوبات قابل تامین بوده و خطر ابتلا به عفونت های دستگاه تنفسی را کاهش می دهد.

این متخصص در پایان سیر را به دلیل داشتن آهن، روی و آلیسین سبب تقویت سیستم ایمنی و کمک به کاهش خطر ابتلا به عفونت های ویروسی دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha