سلامت نیوز : رئیس سازمان بهزیستی فعالیت های مشاوره و امور روان شناختی این سازمان را تشریح کرد و گفت: سازمان بهزیستی بیش از 12 نوع فعالیت و خدمات مشابه در سراسر کشور ارائه می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ همایون هاشمی در اولین همایش ملی نقش مشارکتهای اجتماعی، روانشناسان و مشاوران در ارتقاء سلامت روان جامعه که صبح شنبه برگزار شد افزود: سازمان بهزیستی چندین سال است که در تمامی مناطق و استانهای کشور خدمات مشاوره و روان شناختی دارد به طوریکه راه اندازی خط تلفن 1480 مشاوره و حمایت های روانی اجتماعی پس از بلایا و مشاوره در فضای مجازی از جمله این خدمات است.

وی از اجرای طرح غربال گری اضطراب کودکان 5 و 6 سال در مهدهای کودک خبرداد و گفت: ایجاد باشگاه سلامت روان خانواده، راه اندازی مراکز مشاوره با رویکرد اسلامی و ایجاد مراکز سلامت روان محلی از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هزار مرکز مشاوره در سراسر کشور وجود دارد گفت: در سال جاری مراکز مشاوره در مناطق کم برخوردار توسعه پیدا می کند و همچنین به افراد نیازمند نیز یارانه ارائه خدمات مشاوره پرداخت می شود.

هاشمی از تهیه و تدوین پروتکلهای درمانی مشاوره خبر داد و گفت: تربیت سوپروایزرهای خدمات روان شناختی و همچنین حضور مشاوران متخصص در مراکز مشاوره از اقداماتی است که این سازمان در راستای ارائه خدمات بهتر به افراد نیازمند مشاوره همچنین جامعه هدف ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه توسعه مشارکتهای اجتماعی یکی از اهداف سازمان ملل است گفت: در تمامی کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته به امر توسعه مشارکتهای اجتماعی توجه کرده اند به طوریکه مبنای توسعه مشارکت اجتماعی است که باید تمامی طیف ها انجام شود.

هاشمی تاکید کرد: در حال حاضر علاوه بر مراکز مشاوره چندین هزار کیلینیک مددکاری و مداخله ای نیز در مناطق مختلف فعالیت می کنند و باید شرکای اجتماعی بهزیستی افزایش پیدا کنند تا این سازمان بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha