سلامت نیوز : وزیر بهداشت در مراسم پرده‌برداری از تندیس دکتر «قریب» گفت: امروز رعایت اخلاق در جامعه پزشکی و کشور «غریب» است. در معرفی الگوهای مطرح پزشکی دچار سیاست‌زدگی شده‌ایم و این سیاست‌زدگی مانع دیدن‌ آنها می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در مراسم پرده‌برداری از پردیس دکتر محمد قریب در پارک فناوری پردیس، گفت: تکریم نعمت ارزنده‌ای است که خدا در نهاد ما قرار داده و استفاده از آن باعث رشد هرچه بیشتر افراد می‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه متأسفانه امروز قدرشناسی و اخلاق رو به افول است و این به دلیل جهانی شدن از یک سو و از سوی دیگر به دلیل رفتار ماست که به فرزندان خود آن طور که شایسته است، آموزش نداده‌ایم.

وزیر بهداشت گفت: اینکه خدمت یک فرد را در یک مجموعه ببینیم ارزنده است، در حالی که در محیط‌های علمی، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها این صفت کمتر دیده شده است.

هاشمی افزود: افراد برگزیده عمر و جوانی خود را صرف دانش و تربیت می‌کنند اما آنطور که باید دیده نمی‌شوند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امیدوارم این سنت حسنه و تقدیر از بزرگان دوباره شکوفا شود چرا که به شدت به آن محتاج هستیم.

وی گفت: در کنار آن رعایت اخلاق که در کشور غریب شده، نیز از مسائلی است که به آن محتاجیم به خصوص در جامعه پزشکی که شرایط امروز با دیروز متفاوت شده است.

هاشمی گفت: نمی‌گویم امثال دکتر قریب وجود ندارد، بلکه این افراد به دلیل سیاست‌زدگی امروز دیده نمی‌شوند و در معرفی آنها ناتوان بوده‌ایم و نتوانسته‌ایم الگوهایمان را به خوبی معرفی کنیم.

هاشمی تأکید کرد: شرایط امروز پزشکی با گذشته متفاوت است و بخش عمده‌ای از الگوی جوانان، دانشجویان و پزشکان جوان نسبت به گذشته تغییر کرده است و اینکه چقدر این الگو هم ریشه در افکار ما دارد را باید جستجو کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه انجمن‌های علمی می‌توانند بر معرفی الگو به جوانان مؤثر باشد، گفت: افرادی که بتوانند الگو شوند، کم نیستند و باید آنها را درست معرفی کنیم و چنین مراسمی باید در شرایطی برگزار شود که دانشجویان نیز حضور داشته باشند تا نسبت به شرایط فداکاری و فعالیتی که این الگوها داشته‌اند، آشنا شوند.

هاشمی ادامه داد: همچنان که دیدم اثرگذاری شخصیت دکتر قریب با نمایش یک برنامه تلویزیونی چقدر مؤثر بود بنابراین امیدوارم راه‌هایی پیدا شود تا اخلاق‌مداری و معرفی و کشف این الگوها بیشتر شده و فقط به گذشته بسنده نکنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به نقش رسانه‌ها، گفت:‌رسانه‌ها اگر چه در این زمینه تلاش کردند، اما در جامعه پزشکی بیشتر عیب ما را دیده‌اند و این به دلیل حساسیتی است که نسبت به رعایت حقوق مردم دارند.

وی ادامه داد: اما اگر بخواهیم اشکالات برطرف شود باید الگو معرفی کنیم.برخورد قشری و مقطعی ما را به نتیجه نمی‌رساند و برنامه‌های دولتی و رسمی با معرفی الگو‌ها سازگار نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha