اداره "نظارت بر دارو و غذای آمریكا" در واكنش به گزارش‌هایی مبنی بر اینكه ‪ ۲۸‬زن آمریكایی بر اثر دریافت واكسن سرطان گردن رحم به نام "گارداسیل"(‪ (Gardasil‬دچار سقط غیرعمدی جنین شده‌اند اعلام كرد، مصرف این واكسن بی‌خطر است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی فاكس نیوز، اداره نظارت بر دارو و غذای آمریكا اعلام كرد، آزمایش‌های بالینی نشان می‌دهد میزان سقط جنین در زنانی كه این واكسن را دریافت كرده بودند با زنانی كه دارونما مصرف كردند یكسان بود.

این اداره همچنین اعلام كرد، بیشتر سقط جنین‌های گزارش شده در زنانی كه این واكسن را دریافت كرده بودند نمی‌تواند مستقیما به واكسن گارداسیل ارتباط داشته باشد.

این واكسن در برابر "پاپیلوما ویروس‌های انسانی" كه از طریق ارتباط جنسی منتقل می‌شود و اعتقاد بر این است كه عامل بیشتر موارد ابتلا به سرطان گردن رحم هستند، مصونیت ایجاد می‌كند.

اداره نظارت بر دارو و غذای آمریكا ژوئن ‪ ، ۲۰۰۶‬استفاده از واكسن گارداسیل را برای دختران ‪ ۹‬ساله تایید كرد.

از آن زمان، سه هزار و ‪ ۴۶۱‬واكنش‌های نامطلوب از جمله هشت مورد مرگ در زنانی كه این واكسن را دریافت كرده بودند، گزارش شده است.

اداره نظارت بر دارو و غذای آمریكا و مراكز "كنترل و پیشگیری از بیماری آمریكا" بیشتر عوارض جانبی مصرف این واكسن را جزیی اعلام كرده‌اند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha