سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: متصدیان پایگاه تغذیه سالم مدارس باید کارت صحت سلامت از شبکه‌های درمانی داشته باشند که مدت اعتبار این کارت، یک ساله است.

محمد چینیان، مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پیشنهاد کردیم به جای عنوان بوفه مدارس، پایگاه تغذیه سالم نام برده شود زیرا معتقدیم بوفه جایی است که همه چیز در آن عرضه می‌شود اما در پایگاه تغذیه سالم، همانطور که از نامش پیداست، مواد غذایی مناسب دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در پایگاه تغذیه سالم مدارس باید غذای مجاز و سالم ارائه شود، افزود: در صورتی که خانواده‌ها غیر از این را مشاهده کردند، اعلام کنند که بررسی می‌کنیم و با اینگونه موارد شدیداً برخورد می‌شود.

چینیان با تأکید بر اینکه خانواده‌ها بهتر است در کیف دانش‌آموزان لقمه سالم قرار دهند، ادامه داد: در برنامه غذایی دانش‌آموز باید یک صبحانه کامل باشد و در مدرسه نیز بهتر است لقمه سالم غذایی توسط خانواده در کیف دانش‌آموز قرار گیرد.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی آموزش و پرورش اضافه کرد: در صورتی که پایگاه تغذیه سالم مدرسه‌ای تخلف کند، از ادامه کار پایگاه جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم مدارس به سه آیتم توجه شده است که شامل برنامه غذایی،‌ بهداشت محیط و متصدی است و بر این اساس، متصدی پایگاه باید کارت صحت سلامت از شبکه‌های درمانی داشته باشد؛ مدت اعتبار این کارت یک ساله است ضمن اینکه متصدی باید دوره ضمن خدمت مواد غذایی را بگذراند و دستورالعمل‌ها نیز باید در پایگاه تغذیه سالم مدارس نصب شود.

چینیان با بیان اینکه در سال گذشته نیز در مدارس بعضی از استان‌ها تخلفاتی دیده شد، افزود: در مواردی نیز از ادامه کار پایگاه تغذیه مدارس جلوگیری شد و متصدی و فروشنده آن تغییر کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha