سلامت نیوز : یک متخصص داخلی درباره ترش کردن معده، گفت: این بیماری یکی از بیماری‎های شایع ولی قابل درمان است.

دکتر علیرضا خادم‎المله در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: ترش کردن معده یکی از بیماری‏‌های دستگاه گوارش است که به اشتباه به آن رفلکس گفته می‎شود. این در حالی است که این بیماری برگشت غذا از معده به مری می‎باشد که معمولاً در افراد با علائمی همچون تلخی دهان و یا ترش کردن دهان همراه است.

وی افزود: این بیماری معمولاً با خوردن غذاهای چرب، شیرین و با حجم زیاد رخ می‎دهد. همچنین درازکشیدن بلافاصله پس از خوردن غذا در این امر تأثیرگذار است. افراد چاق، سیگاری و کسانی که با مصرف برخی داروهای خاص، دریچه تحتانی مری به معده‎شان دچار شل شدگی شده از این بیماری رنج می‎برند.

خادم المله تصریح کرد: در حالت عادی این دریچه باید بسته باشد. زمانی که غذا در معده می‎ماند، آنزیم‎های مختلفی ترشح می‎شود که از جمله آنها می‎توان به اسید معده اشاره کرد که باعث اسیدی شدن این مواد در معده می‌شوند. در صورت طولانی شدن برگشت مواد غذایی از معده به مری، این مشکل باعث تغییراتی در مخاط معده می‌شود همچنین در برخی افراد باعث تنگ شدن مجرا شده و اگر توجهی به این موضوع نشود احتمال بدخیمی و تبدیل به سرطان وجود دارد.

متخصص داخلی درباره نحوه درمان این بیماری، عنوان کرد: درمان در این بیماری به دو صورت دارویی و غیردارویی است در درمان غیردارویی، بنابراین کم کردن وزن در افراد چاق، ترک سیگار، پرهیز از خوردن غذاهای پرچرب و شیرین و خوب جویدن غذا توصیه‎ می‌شود و در اقدامات دارویی، اصولاً از داروهایی که مقدار اسید معده را کم می‎کند تحت نظر پزشک استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha