دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 86017
سلامت نیوز : چهره ماندگار پزشکی و رییس قطب اورولوژی کشور از سبک زندگی سالم و تاثیر آن در زندگی امروز ایرانی‌ها سخن گفت و تاکید کرد: غذاهای سنتی ما بسیار سالم‌تر بودند، اما متاسفانه امروز غذاهای آماده که با چربی‌های فراوان و مواد غذایی ناسالم تهیه می‌شوند، می‌توانند آسیب‌زا باشند.

دکتر ناصر سیم‌فروش در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این باره گفت: در طب بومی و سنتی ما، ابن‌سینا که از نوابغ عالم پزشکی است، بیشترین توجه را به برخورداری از سبک زندگی سالم داشته است.

وی ادامه داد: امروز با توجه به پیشرفت‌های بشر در امر گسترش تکنولوژی، پیشگیری و روش‌های سلامت محور و سبک زندگی سالم دچار انحراف هستیم. به عنوان مثال می‌توان به رایج شدن سیگار و قلیان اشاره کرد که متاسفانه از جمله پیامدهای آن گسترش سرطان مثانه در جامعه است. مطابق تحقیقاتی که انجام داده‌ایم، افرادی که مبتلا به انواع دخانیات از سیگار تا تریاک هستند، بدترین نوع سرطان مثانه را می‌گیرند که به هیچ وجه نمی‌توان آن را مهار کرد. درواقع دخانیات قاتل مثانه است.

رییس قطب اورولوژی کشور با بیان اینکه نوع تغذیه افراد نیز در میزان سلامت آنها موثر است، گفت: غذاهای سنتی ما بسیار سالم‌تر بودند، اما امروز متاسفانه غذاهای آماده که با چربی‌های فراوان و مواد غذایی ناسالم تهیه می‌شوند، می‌توانند آسیب‌زا باشند. به همین خاطر است که شما امروز شاهد سکته‌های قلبی در سن 40 سالگی هستید.

وی افزود: امید است با توجه به توصیه‌های ابن‌سینا مبنی بر اینکه تغذیه سالم و تحرک بدنی ملاک یک زندگی سالم و جلوگیری از بیماری‌ها هستند، بتوانیم روش‌های سبک زندگی سالم را در جامعه پیاده کنیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه اکنون متاسفانه بیماری قند بسیار شایع شده است، گفت: بویژه در کشورهای عربی که خوراک خوبی دارند و کم تحرک هستند، بیماری قند بیداد می‌کند. بیماری قند باعث نارسایی کلیه، قطع عضو، کاهش دید و ... می‌شود و بیماری بسیار خطرناکی است که با تغذیه صحیح قابل پیشگیری است. پیشگیری همواره بهتر از درمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha