سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: در لابلای پرزهای البسه، گرد و غبار جمع می‌شوند که حاوی حشرات ریزی به نام مایت هستند و می‌توانند موجب آلرژی تنفسی و آلرژی پوستی در افراد شوند و در ادامه به آسم، رینیت آلرژی و اگزما منجر شوند.

مریم محلوجی راد در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: لباس‌های پرزدار و یقه خزدار می‌توانند باعث آلرژی در افراد شوند چرا که در لای پرزها گرد و غبار جمع می‌شوند و این گرد و غبارها حاوی حشرات ریزی به نام مایت هستند که از جمله آلرژن‌های مهم در محیط داخلی منزل محسوب می‌شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: مایت‌ها می‌توانند موجب آلرژی تنفسی و آلرژی پوستی در افراد شوند و در ادامه آسم، رینیت آلرژی و اگزما را ایجاد کنند.

فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی افزود: لباس‌هایی که از مواد پلاستیکی و شیمیایی تشکیل شده‌اند نیز می‌توانند به عنوان عامل محرک، باعث تشدید آلرژی پوستی شوند؛ بنابراین به افرادی که دارای آلرژی پوستی مثل اگزما هستند توصیه می‌شود از پوشیدن این نوع لباس‌ها خودداری کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران به لباس‌های کاموایی اشاره داشت و گفت: اگر جنس کاموا از جنس نخ باشد بهتر است اما اگر کاموا از جنس پلاستیک باشد قسمت‌هایی که به طور مستقیم با پوست در تماس است مثل یقه و مچ می‌تواند آزار دهنده باشد اما اگر این دسته از لباس‌ها بر روی لباس دیگری پوشیده شود و با بدن در تماس مستقیم نباشند مشکل‌زا نیستند.

محلوجی راد به افرادی که سابقه آلرژی پوستی و تنفسی دارند توصیه کرد: از پوشیدن لباس‌های خزدار، پشمی و پرزدار بپرهیزند و بدانند که این موارد در مورد کلاه و شال ‌گردن نیز صدق می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha