در صنعت هتل‌داری و گردشگری، وجود عوامل و ضوابط بهداشتی، بخش جدانشدنی استاندارد خدمات‌اند و تصور خدمت مناسب بدون رعایت نکات بهداشتی غیر قابل قبول است.

رجبعلی خسروآبادی ـ مدیر اجرایی اتحادیه‌ی هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران ـ در حاشیه‌ی برگزاری نخستین همایش طبیعت، سلامت و بهداشت در صنعت هتل‌داری که ازسوی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران برگزار شد، به ایسنا گفت: نقش بهداشت در توسعه‌ی هتل‌داری یکی از عوامل اصلی انتخاب مکان اقامت، اعتماد و اطمینان از سلامت مسافر پس از بهره‌گیری از خدمات است که در این‌باره از بهداشت عمومی تا بهره‌گیری از فن‌آوری‌های جدید، برای ایجاد سلامت روانی مسافر، اهمیت ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به این‌که رعایت نکات بهداشتی شرط اصلی و اولیه برای توسعه‌ی هتل‌داری است، ادامه داد: در برخی مکان‌ها، استانداردهای بهداشتی به‌خوبی رعایت می‌شوند؛ اما برخی مکان‌های دیگر به‌دلیل پایین بودن بهداشت عمومی، سطح خدمات به‌شکل خودبه‌خود پایین آمده است كه مشکلات بسیار زیادی را برای این صنعت ایجاد می‌کند.


خسروآبادی با اشاره به این مطلب که وجود استانداردهای بهداشتی در هتل‌ها اصلی‌ترین عامل برای توسعه این صنعت در کشور به‌شمار می‌آید، افزود: رعایت بهداشت فردی در خدمات‌دهی این مراکز بسیار تاثیرگذار است و باید رعایت شود، چراکه رعایت نشدن این امر ضمن صدمه زدن به صنعت هتل‌داری موجب از میان رفتن انگیزه‌ی سفر ازسوی مسافران، بخصوص مسافران خارجی به کشور می‌شود.


وی بیان کرد: سودآوری و گردش اقتصادی مناسب و مطلوب هتل‌ها فقط در واحدهایی با خصوصیات سلامت و بهداشت امکان تحقق دارد و رعایت نشدن ضوابط بهداشتی یا بی‌توجهی به آن، سرمایه‌گذاری را در این بخش با خطر مواجه می‌كند. بنابراین نگه داشتن سطح بهداشتی در هتل نیز از این مقوله خارج نیست و چنانچه توسعه‌ی هتل یا هتل‌داری مد نظر نباشد، برای حفظ وضع موجود باید استانداردهای سلامت و بهداشت رعایت شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha