محققان معتقدند اضافه وزن خطر بروز آرتروز در مفاصل انگشتان و مفاصل دست را افزایش می دهد.

اضافه وزن باعث بروز آرتروز انگشتان و مفاصل دست می شود
به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان، تحقیقات گوناگون انجام شده در این زمینه حاكی از پیامد منفی اضافه وزن و چاقی نه تنها در مفاصل زانو و لگن بلكه در مفاصل دست و انگشتان را به همراه دارد.
بنابر این گزارش و به گفته محققان آرتروز مفاصل در افراد چاق نه تنها از طریق وزن زیاد بلكه در اثر بالابودن میزان اسید اوریك، كلسترول و میزان لیتپن در آنهاست كه ساختار مفاصل آسیب می بینند.
همچنین سلول های چربی در بدن افراد چاق نیز مواد التهاب زا تولید می كنند، به همین دلیل افراد چاق نه تنها پاهایشان كه تحت فشار وزن زیادشان قرار دارد آسیب می بیند بلكه مفاصل انگشتان و دست هایشان نیز دچار صدمه می شود.
این گزارش حاكیست؛ بروز درد اغلب جزو علائم اولیه این بیماری محسوب می شود.
تحقیقات نشان می دهد: كه  پیشگیری از بروز این معضل امكان پذیر است، محققان تاكید كردند هر كس كه وزنش را پنج كیلو كاهش دهد خطر بروز آرتروز زانو در وی كاهش می یابد كه این كاهش خطر در زنان تا 50 درصد و در مردان 20 درصد است.
همچنین برای جلوگیری از این عارضه تركیبی از رژیم غذایی و ورزش و تحرك بدنی لازم است.
به گفته محققان برای این پیشگیری رژیم غذایی تنها كافی نیست زیرا ورزش و تحرك بدنی نه تنها كالری های بدن را می سوزاند بلكه مواد لازم برای غضروف های مفاصل را نیز به آنها می رساند.
یادآور می شود: محققان انجام ورزش هایی مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری را كه در آنها مفاصل زانو زیاد تحت فشار قرار نمی گیرند را به افراد چاق توصیه می كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha