وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از موافقت رئیس جمهور با احداث پارک زیست فناوری خبر داد و گفت: خوشبختانه رئیس‌جمهور موافقت کرده است تا این پارک در کنار مجموعه پاستور کرج راه اندازی شود که امیدواریم بتوانیم حمایتهای لازم از نظر مکان و منابع مالی را برای تجهیز آن کسب کنیم.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفتگو با مهر در خصوص طرح احداث نخستین پارک علم و فناوری در حوزه علوم پزشکی یادآور شد: به نظر می آید ایجاد این پارک زیست فناوری زیرساخت مهمی است که باعث می‌شود این چرخه ایده تا محصول با سرعت بیشتری پیگیری شود و وزارت بهداشت بتواند محققان را بیشتر درگیر تحقیقات معطوف به نتیجه و معطوف به محصول کند.

وی تأکید کرد: اصول احداث پارک مورد موافقت رئیس جمهور واقع شده و دستور مساعد به این منظور داده شده است و ما به دنبال این هستیم که فضای فیزیکی آن را تملک کنیم و در پی آن پارک را راه اندازی کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه در پاسخ به مهر در خصوص برنامه وزارت بهداشت برای توسعه مراکز رشد علوم پزشکی خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز رشد و توسعه آنها جزو برنامه های وزارت بهداشت است و ایجاد این مراکز رشد به ویژه در زمینه های دارویی مورد توجه قرار دارد.

وی گفت: امیدواریم طی یک سال آینده حداقل پنج مرکز رشد در حیطه علوم پزشکی در کشور راه‌اندازی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha