سلامت نیوز : مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه پنجم توسعه اظهار کرد: مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی که شامل درمان مستقیم این سازمان می‌شود از ادغام در سازمان بیمه سلامت ایران "مستثنی" است.

محمدباقر هوشنگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه کلیه صندوق‌های بیمه‌گر که شامل 17 صندوق می‌شوند باید در سازمان بیمه سلامت ایران ادغام شوند، گفت: تامین اجتماعی دارای درمان مستقیم (مراکز ملکی) و درمان غیر مستقیم (مراکز طرف قرارداد) است که از این دو تنها مراکز طرف قرارداد باید در سازمان بیمه سلامت ایران ادغام شوند.

وی ادامه داد: تمامی صندوق‌های بیمه‌ای باید در سیاست گذاری تابع بیمه سلامت ایران و شورای عالی بیمه باشند.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اینکه به چه علت تا کنون تجمیع سازمان‌های بیمه گر در بیمه سلامت ایران به صورت موفق اجرا نشده است، تصریح کرد: تامین اجتماعی به علت اینکه اعتبار خود را حق الناس می‌داند مدعی است که نمی‌تواند با بودجه سایر سازمان‌های بیمه‌گر تجمیع شود، به طور مثال شرکت نفت نیز مدعی است که خودش می‌تواند از صفر تا 100 خدمات را ارائه کند؛ نیروهای مسلح نیز اذن رهبری را می‌خواهد.

محمد باقر هوشنگی

هوشنگی با بیان اینکه در برنامه توسعه ذکر شده که در سه سال اول سرانه درمان کشور باید پنج درصد حقوق دستمزد باشد و در سال چهارم و پنجم سرانه به شش درصد ارتقا یابد، اما هم اکنون سرانه درمان همان پنج درصد حقوق و دستمزد است که معادل 14 هزار و 200 تومان است.

وی با بیان اینکه در کشورهایی که نظام درمانشان موفق بوده سه درصد درآمد ناخالص ملی صرف موضوع بهداشت و درمان می‌شود، گفت: این موضوع در حالی است که در کشور ما سه دهم درصد درآمد ناخالص ملی در بهداشت و درمان هزینه می‌شود.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با این میزان اعتبار سرانه درمان، سیستم بهداشت و درمان نمی‌تواند هم در موضوع سلامت و هم در موضوع پزشک خانواده موفق باشد و آنرا اجرایی کند.

وی در مورد تفاوت سرانه درمان سازمان تامین اجتماعی با سازمان بیمه سلامت ایران برای ادغام نیز خاطر نشان کرد: جلساتی را با سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با موضوع سرانه درمان داشته‌ایم و در این رابطه مشکلی نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha