نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد؛ كودكانی که با دیدن گربه حساس بوده و با دیدن این حیوان عطسه می‌کنند به نظر می رسد که در حال افزایش احتمال ابتلا به یک نوع آسم یا تب یونجه قرار دارند

به گزارش سلامت ینوز به نقل از ایسنا، در میان یک گروه از كودكان 11 ساله‌ای که علائم آلرژی را نسبت به دیدن گربه نشان می دادند، یک پنجم آنها یعنی حدود 20 درصد علائم آسم را نشان دادند و 47 درصد آنها علائم تب یونجه را به طور میانگین در 9 سال بعد نشان دادند.

دکتر « شیفر » از دانشگاه لوبک آلمان و همکارانش به بررسی وجود آسم و تب یونجه در هزار و 207 نفر که بیشتر شامل دانش آموزان مدرسه‌ای بودند، پرداختند که در آن آلرژی‌هایی چون دانه‌های گرده درختان و گیاهان و علف‌ها، گرد و خاک، کپک قارچی و نهایتا گربه نیز تحت بررسی قرار گرفتند.

از میان همه انواع آلرژی‌های بالا، تنها گربه باعث ایجاد تغییر فاحشی در افزایش ریسک ابتلا به آسم ایجاد می‌کرد.

میزان افزایش تب یونجه به طور کلی به حساسیت نسبت به هر نوع آلرژن بستگی داشت که در این میان فقط گربه و دانه‌های گرده گیاهی باعث ایجاد تغییرات فاحشی در میزان ابتلا به این بیماری می‌شد.

در میان كودكانی که نسبت به آلرژن‌های گربه و دانه‌های گرده گیاهی پاسخ مثبت دادند، تب یونجه در حدود 47 درصد موارد در 9 سال آینده رویت شد.

دکتر شیفر گفت: نتیجه این تحقیقات حاكیست که حساسیت‌های دوران کودکی به گربه و دانه‌های گرده گیاهی می تواند باعث پیش‌بینی وجود بیماری‌هایی نظیر آسم و تب یونجه در آینده شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha