پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 87074

واقعیت این است که اهمیت آشنا بودن با رازهای ماندگاری یک عطر اگر از اهمیت انتخاب یک عطر بیشتر نباشد کمتر نیست.

راز ماندگاری عطر ها را بدانید
سلامت نیوز : حتماً برایتان پیش آمده است که از عطر نسبتاً خوبی استفاده کنید ولی بوی آن ماندگاری زیادی نداشته باشد. واقعیت این است که اهمیت آشنا بودن با رازهای ماندگاری یک عطر اگر از اهمیت انتخاب یک عطر بیشتر نباشد، کمتر نیست.

پوست باید تمیز باشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی ایده آل ؛ ابتدا مطمئن شوید پوست شما پیش از استفاده از عطر کاملاً  تمیز است و هیچ بوی نامطبوعی نمی دهد تا بوی عطر تحت الشعاع قرار بگیرد. همچنین قبل از استفاده از عطر مطمئن شوید که خراش و زخم روبازی روی پوست خود ندارید چون ترکیب عطر با مایعات بدن باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود.

عطر، بوی بدن را رفع نمی کند

توجه داشته باشید که عطر برای رفع بوی بدن طراحی نشده است بلکه نقش آن بیشتر خوشبو کردن است، بنابراین اگر بدن شما به دلیل عرق کردن بوی تندی می گیرد با عطر نمی توانید آن را رفع کنید چون بوی بدن شما بر عطر غلبه پیدا می کند. بهترین کار این است که با ضد تعریق و بوبرهایی که برای همین منظور طراحی شده است بوی بدن خود را برطرف کنید و بعد با عطر بدن را خوشبو کنید.

آیا طریقه استفاده درست از عطر را می دانید؟

عطر را روی قسمت های نبض دار بدن اسپری کنید، آن هم نه از فاصله خیلی نزدیک. عطری که از فاصله نزدیک اسپری شود روی یک نقطه جمع می شود و احتمال اینکه بوی آن به تلخی بزند، زیاد می شود. دستتان را در فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی متری این نقاط نبض دار بگیرید و به آرامی عطر را اسپری کنید. در مورد مچ دستتان یک نکته را به خاطر داشته باشید؛ بعد از استفاده از عطر، مچ ها را به هم نسایید، این کار بوی عطرتان را تغییر می دهد. بعضی ها عطر را تنها روی گردنشان اسپری می کنند اما فقط به گردن اکتفا نکنید چون بخش زیادی از بوی عطرتان رو به بالا خواهد رفت و ماندگاری آن کم می شود.در حقیقت نقاط دارای نبض، نقاطی هستند که فاصله رگ ها از سطح پوست به کمترین حد خود می رسد و در همین نقاط، رگ های خونی حرارت بیشتری دارند از این رو به صورت یک پمپ کوچک عطر عمل می کند و بوی عطر هم بهتر متصاعد می شود. نقاط دارای نبض عبارت است از مچ دست، پشت گوش، پشت آرنج دست و قسمت پایین گلو.

وازلین مولکول های عطر را به دام می اندازد

اگر پوست خیلی خشکی دارید یا اگر می خواهید تا حد ممکن ماندگاری عطرتان را بالا ببرید، می توانید از وازلین استفاده کنید. کافی است یک لایه خیلی نازک از وازلین را روی نقاطی بمالید که می خواهید عطر بزنید یعنی روی نبض ها و بعد عطر بزنید. با این کار مولکول های عطر به جای اینکه جذب پوست شود در میان لایه نازک وازلین گیر می کند و در نتیجه بوی بیشتری از خود متصاعد می کند.

عطر روی پوست مرطوب بیشتر می ماند

عطر در محیط مرطوب ماندگاری بیشتری دارد، بنابراین شما هم باید چنین شرایطی را فراهم کنید؛ یعنی قبل از استفاده از عطر، حالت پوست خود را ارزیابی کنید که آیا خشک و بدون آب است یا رطوبت کافی دارد؟ اگر پوستتان خشک است قبل از استفاده از عطر، استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید تا رطوبت و نرمی را به پوستتان بازگردانید. برخی برندهای عطر، مرطوب کننده و لوسیون بدن با رایحه ای مشابه تولید می کنند تا دوام عطر خود را چند برابر کنند. اگر عطر شما از این نوع است، کارتان راحت است اما اگر از این نوع نیست خودتان باید کمی خلاقیت به خرج دهید و کرمی انتخاب کنید که بوی مشابه عطرتان داشته باشد.

عطر روی پوست باشد یا روی لباس؟

یادتان باشد که عطر را پیش از پوشیدن لباس به خود بزنید. اگر چه ممکن است قسمت های اصلی که یادآور شدیم با لباس پوشیده شود اما هنگامی که عطر را مستقیم روی پوست خود بزنید، عطر ماندگاری بیشتری نسبت به زمانی دارد که روی لباس زده شود. چون بیشتر عطرها برای به کار بردن روی پوست طراحی شده است. نکته مهم دیگر این است که نوع پوست روی رایحه منعکس شده از عطر تأثیر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha