شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 87671
سلامت نیوز : خون دماغ شدید را می توان با قرار دادن پنبه در بینی یا سوزاندن رگ ها با استفاده از حرارت، الکتریسیته یا ماده شیمیایی رفع کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ به گفته محققان، درمان های تهاجمی برای افرادی که دچار خون دماغ می شوند علاوه بر تحمیل هزینه، خطر سکته را نیز افزایش می دهد. در طول زندگی از هر ۵نفر، ۳نفر به اپیستازو (Epistaxis) یا همان خون دماغ دچار می شوند. بینی انسان رگ های ریز زیادی دارد که به آسانی پاره می شود. حتی نفس کشیدن می تواند جداره بینی را خشک و تحریک کند؛ در زمانی که رطوبت هوا پایین است یا زمانی که فرد دچار سرماخوردگی یا آلرژی است، این مشکل بیشتر دیده می شود. تغییرات فصلی نیز روی این امر تأثیر می گذارد. با سرد شدن هوا خون دماغ شایع تر است.

در برخی موارد خون دماغ بر اثر آسیب دیدن مخاط بینی، مصرف داروی رقیق کننده خون یا زخم های سرطانی ایجاد می شود. بیشتر افرادی که خون دماغ می شوند می توانند خودشان خون را بند بیاورند و تنها عده کمی نیاز به جراحی پیدا می کنند. تقریبا 1.3درصد از بیماران هنگام بستن رگ های خونی جان خود را از دست می دهند. البته ناگفته نماند، که بسیاری از افرادی که دچار خون دماغ می شوند، بیماری دیگری مانند فشارخون بالا، نارسایی کلیه و ... نیز دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha