سلامت نیوز: یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه ویروس پاپیلوما از طریق تماس جنسی وارد بدن می‌شود، گفت: استفاده از کاندوم تنها در 70 درصد موارد می‌تواند از انتقال این ویروس جلوگیری کند.

دکتر حشمت الله ازهری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ویروس پاپیلوما عمده‌ترین دلیل ابتلای زنان به سرطان دهانه رحم به شمار می‌رود. این ویروس از طریق برقراری تماس جنسی منتقل شده و وارد بدن می‌شود.

وی درخصوص اینکه آیا استفاده از کاندوم می تواند در پیشگیری از انتقال ویروس پاپیلوما موثر باشد یا خیر، اظهار کرد: کاندوم تنها در 70 درصد موارد می تواند تاثیرگذار باشد چرا که ویروس پاپیلوما تنها با برخورد سطحی دستگاه‌های تناسلی به یکدیگر منتقل می‌شود.

لزوم واکسیناسیون در برابر ویروس پاپیلوما و انجام تست پاپ اسمیر بصورت مرتب


این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه زمینه خانوادگی و ژنتیکی تاثیری در ابتلا به ویروس پاپیلوما ندارد، خاطرنشان کرد: بهترین کار برای پیشگیری از ورود این ویروس به بدن و به دنبال آن ابتلای زنان به سرطان دهانه رحم، واکسیناسیون در برابر ویروس پاپیلوما و انجام تست پاپ اسمیر است.

وی افزود: زنان از سن 21 سالگی به بعد هر سه سال یک مرتبه باید تست پاپ اسمیر را انجام دهند. همچنین این آزمایش بعد از رسیدن به 30 سالگی می بایست هر 3 سال یکبار تکرار شود و یا با فاصله هر 5 سال یک بار HPV Typing در زنان انجام پذیرد.

دکتر ازهری در پایان یادآور شد: انجام تست پاپ اسمیر یا HPV Typing در زنانی که بیش از 65 سال سن دارند ضرورتی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha