سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تاکید رئیس جمهور مبنی بر فعال شدن شورای ساماندهی کودکان خیابانی به منظور تدوین راهکارهای موثر برای حل آسیبهای اجتماعی این حوزه خبر داد و گفت: موضوع آسیبهای اجتماعی را در دولت نیز پیگیری می کنم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکترعلی ربیعی در جلسه شورای ساماندهی کودکان خیابانی گفت: موضوع آسیبهای اجتماعی و کودکان خیابانی را در هیئت دولت نیز مطرح و پیگیری می کنم تا تصمیم گیری در این زمینه بهتر صورت گیرد. باید به آسیبهای اجتماعی به عنوان واقعیتهای اجتماعی نگاه کرد چون این آسیبها شرایط جدیدی ازفرایند دوران گذار هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آسیبهای اجتماعی نقطه ضعف نیستند گفت: معمولاً مسئولان به آسیبهای اجتماعی به عنوان نقطه ضعف نگاه می کنند و از بیان آن سر باز می زنند.

وی افزود: برگزاری این شورا برای رسیدگی به امور کودکان خیابانی تکلیف قانونی است و ما باید تکالیف قانونی را انجام دهیم.

ربیعی با اشاره به اینکه ما آسیبها و بحرانهای اجتماعی را به خوبی لمس می کنیم و مورد توجه قرار می دهیم گفت: واکنشهای جامعه نیز در خصوص آسیبهای اجتماعی به خوبی دیده می شود و دولتهای هوشیار هم در این زمینه به سمت مسئله یابی می روند و بعضی دولتها راه حل در این زمینه ارائه می کنند که برخی از آنها کارآمد و پایدار است.

وی در ادامه افزود: برای دیدن آسیبهای اجتماعی عینک و دید جامع لازم است، البته منظور من دیدی به جز دید ظاهری انسان است، چون آسیبهای اجتماعی را باید افرادی ببینند که دقیق تر هستند و کسانی نگرانی این آسیبها را دارند که نگاهی دراز مدت و آینده نگر دارند.

ربیعی خاطر نشان کرد: آسیبهای اجتماعی در همه دنیا وجود دارد و چیزی نیست که مختص به ایران باشد ولی در کشورهای شبیه ما این آسیبها اشکال مختلفی به خود می گیرند و گاهی نیز شدید تر می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آسیبهای اجتماعی را به کوه یخ تشبیه کرد و گفت: بخشی از آن که در سطح است دیده می شود و آنچه در زیر و در لایه های پنهان آن قرار دارد دیده نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه ما در مسئله شناسی آسیبهای اجتماعی دچار مشکل هستیم افزود: راهکارهای زیادی در خصوص حل آسیبهای اجتماعی مطرح می شود که پیدا کردن راه حل مناسب در میان آنها مقداری مشکل است.

ربیعی تصریح کرد: گام اول در حل آسیبهای اجتماعی خوب دیدن و خوب نشان دادن این مسائل است و گام بعدی آن کنترل و محدود ساختن آن است چراکه دولتهای موفق دولتهایی هستند که آسیبها را کم و محدود می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آسیبهای اجتماعی را پدیده مخصوص بیشتر شهرهای بزرگ خواند و افزود: در شهرهای بزرگ این آسیبها بیشتر به چشم می خورد و چهره و نمای شهر را تخریب می کند.

وی خطاب به برگزار کنندگان این جلسه در خواست کرد: آسیبهای اجتماعی باید دقیق تر مسئله شناسی شود و از افراط و تفریط پیرامون بیان مسئله خود داری شود و علت شناسی شاکله اصلی را تشکیل دهد.

ربیعی با تاکید بر ضرورت هماهنگی بین دستگاهی در خصوص حل آسیبهای اجتماعی گفت: بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور باید همکاری های خوبی در این زمینه صورت پذیرد زیرا بخشی از سیاست گذاری ها در وزارت کشور صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha