سلامت نیوز : برای اولین بار روش خاصی در برداشت یک مرحله‌ای پوسیدگی دندان‌ها به منظور حفظ حیات عصب دندان و جلوگیری از عصب کشی، در کشورمان انجام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آفرینش ؛ دکتر سپیده بانوا، استادیار بخش ترمیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران، در نهمین کنگره انجمن بین المللی تحقیقات دندانپزشکی ایران در جمع خبرنگاران گفت: برای اولین بار در کشور از روشی برای حفظ حیات عصب دندان استفاده کردیم. در این روش زمانی که دندان دارای پوسیدگی عمیق باشد، نیازی به از بین بردن حیات عصب دندان نیست. این روش با استفاده از مواد سی ای ام و ام تی ای انجام می گیرد.

وی افزود: در کشور ما میزان پوسیدگی دندان بسیار بالاست و علاوه بر آن که باید تلاشمان بر حفظ دندان های دارای پوسیدگی عمیق باشد با استفاده از این روش می توان با هزینه کمتری نیز دندانها را درمان کرد.

بانوا همچنین تصریح کرد: یکی از مشکلات کشورمان این است که ایمپلنت جای بسیاری از درمان های محافظه کارانه را گرفته است در حالی که در کشورهای دیگر، ایمپلنت جزء آخرین درمان ها حساب می شود. بنابراین در حال رایزنی هستیم که از طریق وزارت بهداشت این روش به سایر دندانپزشکان نیز آموزش داده شود.

کندی سرعت طرح های تحقیقاتی دندانپزشکی
دکتر بانوا در بخش دیگری از سخنانش افزود: اساس دانش و درمانهای دندانپزشکی تحقیق و پژوهش است اگر تحقیقی صورت نگیرد دانش نیز تولید نمی شود ولی در چند سال اخیر به دلیل مشکلاتی که در بعد علمی از تحریم ها ناشی شد، پژوهش کمی دچار ضعف شد. تجهیزات مناسب برای انجام پژوهش ها یا کمیابند یا هزینه زیادی دارند و مواد دندانی که مورد بررسی و پژوهش قرار می گیرند در دسترس نیستند. با تحولاتی که صورت گرفته روزنه های امیدی در زمینه پژوهش در دندانپزشکی ایجاد خواهد شد که امیدواریم در سالهای آینده شرایط بهتری برای پژوهش ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha