سلامت نیوز : یک متخصص ارتوپدی گفت: تغذیه مناسب احتمال شکستگی‌های مکرر استخوان در کودکان را کاهش می‌دهد.

محمدرضا اعتمادی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه زمین خوردن و ضربه ناگهانی به هر نقطه‌ای از بدن کودکان منجر به شکستگی‌های مکرر در آن‌ها می‌شود، اظهار کرد: لازم است والدین توجه کافی به کودکان خود در حین بازی داشته باشند زیرا کودکان به درستی نمی‌توانند شکستگی عضوی از بدن خود را بیان کنند.

وی با بیان اینکه کمبود ویتامین D در شکل گیری استخوان کودکان نقش دارد، افزود: علت اصلی شکستگی در کودکان تنها کمبود ویتامین D نیست بلکه بیشتر شکستگی‌ها در شرایط طبیعی و با ضربه خوردن عضوی از بدن کودک اتفاق می‌افتد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه شکستگی‌های که به علت بیماری‌های مادر زادی اتفاق می‌افتد نیز چندان شایع نیستند، اضافه کرد: در حقیقت این نوع شکستگی‌ها چندان در کودکان اتفاق نمی‌افتد و بیشتر شکستگی‌ها در کودکان به دلیل ضرباتی که به هر نقطه ای از بدن در حین بازی وارد می‌شود.

اعتمادی به نقش تغذیه در پیشگیری از شکستگی‌های مکرر در کودکان اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه جامعه ما به لحاظ تغذیه کودکان چندان مشکلی ندارد و علت اصلی شکستگی در کودکان کمبود مواد غذایی و یا سوء تغذیه نیست اما به طور کلی تغذیه مناسب برای رشد استخوانی و ایجاد استخوان بندی قوی در کودکان لازم است.

وی خاطرنشان کرد: والدین باید آموزش‌های لازم در خصوص چگونگی مراقبت از فرزندان خود را در خانه و یا بیرون از آن مانند پارک و مدرسه را فرا گیرند تا احتمال شکستگی استخوان در کودکان بر اثر ضربه کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha