سلامت نیوز : یک متخصص پوست معتقد است: وزن زیاد و رژیم‌های لاغری سخت در ایجاد ریزش مو و بروز طاسی سر موثرند.

دکتر علی ابراهیمی در گفت وگو با (ایسنا) ، ژنتیک و سطح هورمون‌ها را عوامل مهم در بروز طاسی سر عنوان و خاطرنشان کرد: این عارضه در مردان به نسبت زنان بسیار شایع‌تر است.

وی با بیان اینکه طاسی مردانه آندروژنیک است، اظهار داشت: در این نوع طاسی موها در قسمت فرق سر و شقیقه‌ها نازک شده و رشد موها نیز کم می‌شود و پس از کرک شدن موها در قسمت گفته شده ریزش می‌کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه ریزش مو در زنان همراه با رشد موهای زائد در دیگر نقاط بدن است، تصریح کرد: هورمونی که موجب ریزش و کم شدن موها در ناحیه سر می شود در چانه و لب فوقانی رشد موهای زائد را موجب می شود.

این متخصص پوست علل مختلفی را در ایجاد اختلالات هورمونی دخیل دانست و اظهار داشت: عواملی همچون افزایش وزن، استرس و ژنتیک می‌توانند موجب ایجاد اختلالات هورمونی شده و ریزش مو و طاسی سر را در پی داشته باشند.

وی بررسی هورمونها را اولین مرحله در درمان طاسی سر عنوان کرد و اظهار داشت: چنانچه عاملی موجب اختلال هورمون‌ها شده باید آن را رفع و وضعیت هورمون‌ها را به حالت طبیعی و تعادل برگرداند.

وی تصریح کرد: همچنین در این موارد داروهایی برای جلوگیری از اثر هورمون‌ها بر روی مو نیز تجویز می‌شود.

به گفته ابراهیمی گرفتن رژیم‌های لاغری سخت نیز در ایجاد ریزش مو و طاسی موثر است.

وی با بیان اینکه کاشت مو در مردان نسبت به زنان نتیجه بهتری دارد، گفت: از آنجا که در زنان طاسی در همه قسمت‌های سر مشاهده می شود اما در مردان قسمتی از موی سر بدون تغییر مانده که می توان از آن برای کاشت در قسمت‌های دیگر سر استفاده کرد.

وی سن شروع طاسی سر را دوران بلوغ عنوان کرد و اظهار داشت: روند ریزش مو و طاسی سر از 17 تا 18 سالگی شروع شده و تا سنین 35 تا 40 سالگی ادامه می یابد.

ابراهیمی در پایان مصرف میوه، سبزیجات، لبنیات و مواد پروتئینی را برای تقویت و رشد هرچه بهتر موها توصیه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha