رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی از پیدا شدن 20 هزار سند مفقوده در زیرزمین این سازمان خبرداد، یکی از اعضای هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نیز با بیان اینکه:«با بررسی هر پرونده‌ای پی به معضل بزرگی می‌بریم.» از قوه قضاییه خواست با پایان بررسی هیأت وارد عمل شده و اقدامات سریع انجام دهد.

سلامت نیوز: رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی از پیدا شدن 20 هزار سند مفقوده در زیرزمین این سازمان خبرداد، یکی از اعضای هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نیز با بیان اینکه:«با بررسی هر  پرونده‌ای پی به معضل بزرگی می‌بریم.»  از قوه قضاییه خواست با پایان بررسی هیأت وارد عمل شده و اقدامات سریع انجام دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت علیرضا محجوب، در نشست رسانه هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی امروز (چهارشنبه 10 مهرماه) در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: با برگزاری نشست رسانه‌ای قبلی کسانی که اسناد مجلس را پنهان کرده بودند جرأت جا بجایی و از بین بردن آن را پیدا نکردند و سرانجام روز دوشنبه با همکاری حراست و کارگران داخل سازمان اسناد در یکی از زیرزمین‌های سازمان پیدا شد.

وی توضیح داد: 20 هزار برگ مفقوده حاوی گزارشات حسابرسی صورتجلسات مدیریت، گزارشات بازرسان و بسیاری دیگر از گزارشات بود که با پیدا شدن آن با اطمینان بیشتری می‌گوییم که گزارشات را 15 آبان تحویل مجلس می‌دهیم.

 

 اخبار 20 و 30 قانون را سخره گرفته است

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با اشاره به حاشیه‌سازی‌های اخبار 20 و 30 نسبت به قرائت آیین‌نامه در نشست قبلی توضیح داد: ما موظف به قرائت آیین نامه هستیم، حال هر رسانه هر برداشتی که می‌خواهد می‌تواند انجام دهد، نباید قرائت قانون در مطبوعات به تمسخر گرفته شود.

محجوب یادآور شد: من نسبت به این اقدام واکنشی نشان ندادم، چرا که معتقد به آزادی بیان در مطبوعات هستم.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص گفت: کار در تأمین اجتماعی تمام شده و بخش عمده‌ای از 3000 برگ شکایت را بررسی کردیم که بعد از تعیین تکلیف و و چاپ در رابطه با آن مصاحبه خواهیم کرد، البته این گزارش دارای چندین هزار برگ ضمیمه است که تنها باید به مدت نیم ساعت در مجلس ارائه شود.

وی با اعلام هشدار به کسانی که در پنهان کردن اسناد و انجام تخلفات نقش داشته‌اند، گفت: کسانی که بنابه هر دلیل به سازمان بدهکارند و یا دریافتی‌هایی داشته‌اند که قانونی نبوده پیش از رسیدگی قضائی برای جبران اقدام کنند تا بار مسئولیت‌شان کاسته شود.

 

قاضی پور: کشف کلاه‌برداری بزرگ در تأمین اجتماعی

در ادامه نشست نادر قاضی پور، توضیح داد: طبق اسناد مورد بررسی قرار گرفته می‌توان گفت که کلاه‌برداری بزرگی در سازمان اتفاق افتاده و با بررسی هر  پرونده‌ای پی به معضل بزرگی می‌بریم.

وی افزود: نیاز به اقدام سریع قوه قضائیه داریم که با پایان بررسی هیأت قوه قضائیه باید وارد عمل شده و اقدامات سریع انجام دهد، ما وقتی کارمندی یک بسته کاغذ از اداره خارج می‌کند او را اخراج می‌کنیم، حال اینکه میلیاردها پول در سازمان تأمین اجتماعی جابه جا شده و کسی اقدامی نکرده است.


حضور مدیران سیاسی ابهام را در تأمین اجتماعی بیشتر می‌کرد

سیدحسین دهدشتی، دیگر عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر گستره سازمان تأمین اجتماعی، توضیح داد: تأمین اجتماعی 30 میلیون جمعیت ایران را شامل می‌شود و مخاطبان آن اقشار آسیب‌پذیرند که با این گستره باید یک ساماندهی درست داشته باشد، اما در چند سال اخیر گزارشات شکایت زیادی از مردم به دست ما رسید که ما را مجاب به انجام تحقیق و تفحص کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس نهم، افزود: این تخلفات در حالی به دست ما می‌رسید که مدیران بعضاً سیاسی در این سازمان منصوب می‌شدند که این موضوع ابهامات را بیشتر می‌کرد که در نهایت انجام تحقیق و تفحص را دو ماه پیش آغاز کردیم.

 

سرمایه شستا از 2 میلیارد به 39 هزار میلیارد رسید

دهدشتی تصریح کرد: اولین مشکل در سازمان عزل و نصب‌های بی‌برنامه و تعجب‌آور بود و بعد از آن فعالیت‌های شرکت شستا در مظان اتهام قرار گرفت چرا که سرمایه آن از 2 میلیار د به 39 هزار میلیارد تومان رسیده بود.

وی گفت: شستا 30 شرکت زیر مجموعه داشت و هفت شرکت هلدینگ که نظارت درستی بر هیچ کدام وجود نداشت، اما به صورت گسترده فعالیت‌های کشور را تحت تأثیر قرار داده است، این فعالیت‌ها شامل 40 درصد کار توزیع دارو، سرمایه‌گذاری 40 درصدی در بازار سیمان، در اختیارگرفتن 30 درصد از بازار قیر کشور، 17 درصد بازار تایر، 70 درصد جابجایی‌های ریلی و برخی فعالیت‌های اقتصادی دیگر است.

این طراح تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی، توضیح داد: به خاطر این موضوع کار تحقیق شستا کمی طولانی شد زیرا کار را به سه گروه تقسیم کرده بودیم یک گروه در سازمان تأمین اجتماعی، یک گروه در شستا و یک گروه در کارگروه درمان مستقر شدند تا بررسی‌ها را انجام دهند.

وی افزود: انتصابات غیرقانونی و خرید و فروش‌های بی‌پایه و اساس به افراد انحصاری و واگذاری برخی امور به اشخاص وابسته مهمترین تخلفات شستا بوده ‌است که برای بررسی اینگونه موارد دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کمک‌های بسیاری را انجام دادند.

دهدشتی برای همکاری بیشتر مطلعان شماره فکس 88880340 را اعلام و از مطلعان خواست تا اطلاعات خود را به این شماره فکس کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha