رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع ورود سرنگ های غیراستاندارد به کشور گفت: این موضوع بزودی در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

بررسی موضوع سرنگ‌های غیراستاندارد بزودی در مجلس/بیشتر تجهیزات پزشکی چینی وارداتی استاندارد نیستند

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع ورود سرنگ های غیراستاندارد به کشور گفت: این موضوع بزودی در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: موضوع واردات سرنگ های چینی در مجلس حتما بررسی خواهد شد چرا که از این موضوع نمی توان به سادگی عبور کرد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر تجهیزات پزشکی چینی که به ایران وارد می شود از استاندارد لازم برخوردار نیست، تصریح کرد: متاسفانه هنوز وزارت بهداشت موضوع سرنگ های غیراستاندارد و بی کیفیت را به طور جدی پیگیری نکرده و هنوز صحت این موضوع مشخص نشده است.

این نماینده مجلس، در ادامه با اشاره به اینکه سازمان استاندارد اعلام کرده است که گزارش خود را برای سرنگ های غیراستاندارد به وزارت بهداشت ارسال کرده است، افزود: سازمان استاندارد اعلام کرده که این گزارش را به وزارت بهداشت ارسال کرده اما هنوز وزارت بهداشت اعلام نکرده که این گزارش را دریافت کرده است، از طرفی تا کنون جلسه ای هم برای بررسی واردات سرنگ های غیراستاندارد برگزار نشده است.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه موضوع سرنگ های آلوده بزودی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: اکثر تجهیزاتی چینی که به ایران وارد می شود، استاندارد بالایی ندارد و حتی با استانداردهای ملی کشور نیز یکی نیست که این موضوع باید مورد توجه مسئولان زیربط قرار بگیرد.

شهریاری در پایان با تأکید بر لازمه کیفیت تجهیزات پزشکی تصریح کرد: سلامت مردم باید یکی از مهم ترین اولویت ها و دغدغه های مسئولان باشد لذا تجهیزاتی هم که در عرصه سلامت استفاده می شود باید از کیفیت لازم برخوردار باشد که متاسفانه هنوز صحت اینکه این سرنگ های وارداتی از کیفیت لازم برخوردار هستند، در دست نیست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha