عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اظهار نگرانی از میزان اعتبارات درنظر گرفته شده برای یارانه دارو، گفت: بیم آن می رود که میزان اعتبارات برای اختصاص یارانه دارو به اندازه کافی نباشد که همین موضوع باعث اجحاف در حق عده‌ای از بیماران می‌شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اظهار نگرانی از میزان اعتبارات درنظر گرفته شده برای یارانه دارو، گفت: بیم آن می رود که میزان اعتبارات برای اختصاص یارانه دارو به اندازه کافی نباشد که همین موضوع باعث اجحاف در حق عده‌ای از بیماران می‌شود.

علیرضا مرندی در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر واریز یارانه دارو به حساب بیمه‌ها، افزود: بهترین روش آن است که یارانه دارو به حساب بیمه‌ها واریز شود زیرا اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خود را درگیر یک کار اجرایی مانند واریز یارانه به حساب بیماران کند ممکن است سوء تفاهمی درباره رعایت نشدن عدالت ایجاد شود.

نماینده مردم، تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با اظهار نگرانی از اینکه ممکن است اعتبارات درنظر گرفته شده برای یارانه دارو کافی نباشد، ادامه داد: به نظر می‌رسد میزان اعتبارات برای اختصاص یارانه دارو پایدار نباشد که متاسفانه در این صورت به عده‌ای از بیماران ظلم خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای واریز یارانه دارو به حساب بیمه‌ها حساب شده نیست، تصریح کرد: من از آن واهمه دارم که اعتبارات به اندازه کافی وجود نداشته باشد و همین موضوع باعث اجحاف در حق عده‌ای از بیماران شود.

وی، با انتقاد از سیستم نسخه نویسی در کشور، یادآور شد: وقتی کنترلی بر سیستم نسخه نویسی ما وجود نداشته باشد ممکن است در اختصاص یارانه دارو، حق بیمار ضایع شود درحالی که اگر یارانه دارو بعد از نظارت بر نسخه نویسی یا وجود راهنمای درمان، به حساب بیمه‌ها واریز می‌شد بدون‌شک عدالت در اختصاص یارانه دارو به شکل بهتری اجرایی می‌شد.

مرندی، تاکید کرد: در حال حاضر اشتباه در نوشتن نسخه‌ی دارو، باعث خطا در پیمودن سیکل اختصاص یارانه دارو به بیماران می‌شود به گونه‌ای که ممکن است این یارانه به دست جامعه هدف ما نرسد؛ زمانی که من درآمریکا بودم چنین چیزی را مشاهده می‌کردم بدان معنا که دارو بین عده‌ای بدون اینکه مصرف شود می‌چرخید اما پول آن دارو استفاده می‌شد.

نماینده مردم، تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، به بحث مافیای دارویی نیز اشاره کرد و افزود: اگرچه ما همیشه مشکلات دارو را داشته‌ایم البته تا این حد نبوده است؛ حتی بعضی از داروهایی که خود نیز مصرف می‌کنم در تهیه آنها با مشکل مواجه هستم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه نبود دارو بیش از هر چیز دیگر به بیمار صدمه می‌زند،‌ ادامه داد:  در مواردی که بیمار تمکن مالی دارد حاضر است به هر قیمتی داروی خود را تهیه کند اما مساله این جاست که دارو در بازار وجود ندارد، البته بیمارانی هستند که علاوه بر مواجهه با کمبود دارو با افزایش قیمت دارو نیز روبرو هستند که این گروه در واقع دو مشکل را در برابر خود می‌بینند.

کمبود دارو در کشور ناشی از ضعف مدیریت است/همیشه پشت نبود اعتبار و بودجه مخفی می شویم

وی، با تاکید براینکه به طور حتم مشکلات دارویی در حوزه سلامت به مدیریت ضعیف برمی‌گردد، یادآور شد: قطعا مشکلات مدیریتی اصل قضیه است؛ دپو دارویی در گمرک به دلیل نبود مدیریت قوی به وجود آمد بدان گونه که مسئولان با وجود آگاهی از دپو شدن دارو در گمرک بعد از ماه‌ها به فکر برگزاری جلسه‌ای افتادند تا این معضل را رفع کنند.

مرندی، تاکید کرد: من قصد زیر سوال بردن کسی را ندارم و معتقدم وجود مشکل در هر بخشی، به کل مجموعه آن بر می‌گردد به عنوان مثال اگر در زمان مدیریت من کاری درست انجام نشده این مهم به مدیریت من بر می‌گردد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه ما همیشه پشت نبود اعتبار و بودجه مخفی می شویم در حالی که کمبود اعتبار در مرحله دوم قرار دارد و می‌توان با مدیریتی درست بسیاری از مشکلات را رفع کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha