سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 88927

دکتر مجید خلیفه سلطانی کارشناس سلامت و رسانه طی یادداشتی با بیان اینکه توسعه اجتماعی با سلامت فردفرد جامعه رابطه ی مستقیم دارد و نیز رنگارنگی و ازدحام مطالب مرتبط با سلامت و بهداشت گاه با شبهات بسیار منتشر می شود که محتاج غربال گری و بررسی بیشتری است تا محصولات و فرآورده های فرهنگی در بسته های سلامت و با سلامت کامل و در شبکه ی سلامت انشاءالله در معرض دید و نظر مخاطبین قرار گیرد .تاکید کرد :« به منظور میل به بهداشت مطلوب اجتماعی تأسیس و ایجاد شبکه ی محترم و مفخم سلامت را باید مبارک دانست .»

سلامت فراهم شد

سلامت نیوز :دکتر مجید خلیفه سلطانی کارشناس سلامت و رسانه طی یادداشتی  با بیان اینکه توسعه اجتماعی با سلامت فردفرد جامعه رابطه ی مستقیم دارد و نیز رنگارنگی و ازدحام مطالب مرتبط با سلامت و بهداشت گاه با شبهات بسیار منتشر می شود که محتاج غربال گری و بررسی بیشتری است تا محصولات و فرآورده های فرهنگی در بسته های سلامت و با سلامت کامل و در شبکه ی سلامت انشاءالله در معرض دید و نظر مخاطبین قرار گیرد .تاکید کرد :«  به منظور میل به بهداشت مطلوب اجتماعی تأسیس و ایجاد شبکه ی محترم و مفخم سلامت را باید مبارک دانست . »

به گزارش سلامت نیوز  میل به جذب و دریافت امواج برنامه های صدا و سیما کاملأ درونی و ملکه ی اذهان شده است . دستگاه های گیرنده ی تلویزیون از ملزومات حتمی هر ترکیب جمعیتی است که گردهم زیر یک سقف زندگی می کنند.

وی همچنین در ادامه افزود : در آمار و ارقام این نکته لازم نیست باریک و دقیق شد تا ضرورت و احتیاج به تلویزیون را دانست ، بلکه برای هریک از ما تصور اینکه تلویزیون خانه دچار نقص فنی شود و برنامه های مورد علاقه را نتوان دید  تلخ و دشوار خواهد بود و این دلیل احساسی ، مبرهن ترین منطق ضرورت حضور این رسانه در میان ما می تواند باشد .

در شهر ما تعمیرکاران و فروشندگان تلویزیون کسب نان و آب داری دارند ، در خانه های ما تلویزیون رفیق قدیمی ست و همدم لحظات مدام ، به ویژه حالا که شبکه ها متعدد و برنامه ها متنوع و تقریباٌ شبانه روزی پخش می شود .
چهل و پنج سال پیش این امکان به رویا می مانست ، وقتی که من پنج ساله بودم پخش این همه کارتون و برنامه های ورزشی و نمایشی یک آرزو بود که اینک در پنجاه سالگی برآورده شده است . وسعت و تنوع برنامه ها و گونه گونی موضوعات و مطالب و مباحث آن قدر وسیع و زیاد شده است که دیگر در گنجایش ظرفیت یک شبکه و دو شبکه ی تلویزیونی نمی گنجد ، به همین دلیل شبکه های متعددی راه اندازی شده است .
 نیاز به توسعه ی شبکه ها لاجرم به پیشرفت های فنی انجامیده، مساعی دست اندر کاران همه فن حریف ، تکنولوژی را مستخدم این برنامه سازی نموده است .
ماحصل این روند ، تحصیل ، سواد رسانه ای است که از مقتضیات زندگی معاصر می باشد ، در دورانی که زیست ، ملتهب ، شرایطی بحرانی و سراسرتغییرو دگرگونی ست ، تجهیز مخاطبین به شناخت و دانسته ها از ضروریات و اولویت های رسانه می باشد ، این است که صدا و سیما باید دانشگاه باشد .
باشگاه دانش و آموزش درقالب جذاب دیداری و شنیداری همه ی فرصت ها را مغتنم می داند تا نیاز مخاطب را پاسخ گو باشد . میزان تعیین و سنجش نیاز مخاطب از طریق بازتاب های اجتماعی و ارتباط گیری های مستقیم و غیرمستقیم انجام پذیر است .
ساخت برنامه ها و ارائه ی به روز آن ها به دلیل سفارش و خواست جامعه می باشد و در واقع بدین منوال است که گروه های برنامه ساز طبقه بندی شده اند و هر گروه به صورت اختصاصی موضوعاتی اعم از خانوادگی ، اجتماعی ، ورزشی ، سیاسی ، نمایشی و غیره را دردستورکار خود قرار می دهد .
رصد مطالبات مردم به صورت پیوسته و روزانه سبب ساز ایجاد و تاًسیس گروه ها می باشد . به طریق اولی وقتی برنامه های گروه ها به دلیل نیاز اجتماعی مخاطب رشد و گسترش می یابد و طلب ساعات پخش بیشتر می کند در گنجایش ظرفیت پخش تواٌمان یک شبکه نمی گنجد ، لاجرم تاًسیس یک شبکه ی جدید را به صورت ایجابی شکل می دهد  مخاطبین گسترده و متنوع برنامه های پزشکی و سلامت که در شبکه های مختلف و دراوقات گوناگون به طور پراکنده  درحجم زیاد تولید و پخش می شود ، نشان از مطلوبیت و نیاز این گونه برنامه ها درنزد مخاطبین دارد ، لذا صدا و سیما تاً سیس شبکه ای با رویکرد سلامت به هرنوع اعم از جسم یا روان را مد نظر قرار داده که این شبکه می تواند هم برای بهداشت عمومی جامعه مفید باشد و هم از نظر اقتصادی به سبب پیش گیری از ابتلاء ، مدد رسان اجتماع خواهد بود .
به خصوص دراین برهه از زمان که توسعه اجتماعی با سلامت فردفرد جامعه رابطه ی مستقیم دارد و نیز رنگارنگی و ازدحام مطالب مرتبط با سلامت و بهداشت گاه با شبهات بسیار منتشر می شود که محتاج غربال گری و بررسی بیشتری است تا محصولات و فرآورده های فرهنگی در بسته های سلامت و با سلامت کامل و در شبکه ی سلامت انشاءالله در معرض دید و نظر مخاطبین قرار گیرد . به منظور میل به بهداشت مطلوب اجتماعی تأسیس و ایجاد شبکه ی محترم و مفخم سلامت را باید مبارک دانست .
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha