به گفته احمدی‌نژاد ارزهای دارویی مورد نیاز به صورت کامل به شرکت‌ها پرداخت شده است. سند او هم حرف‌های رئیس بانک مرکزی است. اما «مرضیه وحید دستجردی» وزیر دولت او ماه‌هاست که درباره کمبود ارز دارویی هشدار می‌دهد و می‌گوید که نمی‌داند ارزهای دارویی کجا مصرف شده‌اند. در عین حال وزیر بهداشت می گوید که با توجه به اینکه نرخ ارز مرجع نسبت به سال گذشته ۱۶.۵ درصد افزایش یافته و ارز مرجع کافی نیز در اختیار بخش دارویی قرار نگرفته است، افزایش قیمت دارو را در برخی اقلام شاهد هستیم.

سلامت نیوز: به گفته احمدی‌نژاد ارزهای دارویی مورد نیاز به صورت کامل به شرکت‌ها پرداخت شده است. سند او هم حرف‌های رئیس بانک مرکزی است. اما «مرضیه وحید دستجردی» وزیر دولت او ماه‌هاست که درباره کمبود ارز دارویی هشدار می‌دهد و می‌گوید که نمی‌داند ارزهای دارویی کجا مصرف شده‌اند. در عین حال وزیر بهداشت می گوید که با توجه به اینکه نرخ ارز مرجع نسبت به سال گذشته ۱۶.۵ درصد افزایش یافته و ارز مرجع کافی نیز در اختیار بخش دارویی قرار نگرفته است، افزایش قیمت دارو را در برخی اقلام شاهد هستیم.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فردا اظهارات ضد و نقیض دولتی ها درباره نرخ دارو سبب شده تا بسیاری از بیماران متقاضی و فعالان دارویی کشور دچار سردرگمی شوند. اتفاقی که در دولت احمدی نژاد پیشینه داشته و بارها شاهد تناقض گویی های اهالی دولت بوده ایم.
 
در جدیدترین نمونه، رئیس‌جمهور با حضور در رسانه ملی، ماجرای ارزهای دارویی را وارد مرحله جدیدی کرد. به گفته احمدی‌نژاد ارزهای دارویی مورد نیاز به صورت کامل به شرکت‌ها پرداخت شده است. سند او هم حرف‌های رئیس بانک مرکزی است. اما «مرضیه وحید دستجردی» وزیر دولت او ماه‌هاست که درباره کمبود ارز دارویی هشدار می‌دهد و می‌گوید که نمی‌داند ارزهای دارویی کجا مصرف شده‌اند.

رئیس جمهور در این باره اظهار داشت: احدی حق ندارد با این استدلال که ارز نیست، قیمت دارو را بالا ببرد. نباید دست‌اندرکاران این موضوع اجازه دهند چند نفر چهره درمان کشور را خراب کنند. باید ببینیم اشکال کار کجاست و اگر دیگران را متهم کنیم مشکل حل نمی‌شود. البته مسائل مرتبط با این موضوع قرار شد بررسی شود و اگر لازم باشد ارز بیشتری نیز می‌دهیم؛ چرا که سلامت مردم برای ما مهم است.


 
این سخنان احمدی‌نژاد در شرایطی مطرح شد که وزیر بهداشت در حاشیه هفتادوسومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از بالارفتن قیمت دارو سخن گفت. وزیر بهداشت اظهار داشت: با توجه به اینکه نرخ ارز مرجع نسبت به سال گذشته ۱۶.۵ درصد افزایش یافته و ارز مرجع کافی نیز در اختیار بخش دارویی قرار نگرفته است، افزایش قیمت دارو را در برخی اقلام شاهد هستیم.

گفتنی است پیش از این نیز وزیر بهداشت در تاریخ ۲۴ مهر ماه امسال و در حاشیه برگزاری همایش دست اندرکاران نظام سلامت،با اظهار تاسف از نحوه اولویت بندی تخصیص ارز مرجع به کالاها از نحوه اولویت بندی و ارجحیت کالاهایی نظیر زین اسب بر دارو و تجهیزات پزشکی برای دریافت ارز مرجع در جمع خبرنگاران از وضعیت تخصیص ارز دارو گلایه کرد. دستجردی در آن مراسم عنوان کرد: از نظر ما دارو و ملزومات پزشکی باید اولویتهای ۲ و ۳ باشند ولی هم اکنون اولویتهای ۷ و ۸ را دارند و متاسفانه برخی کالاها مانند زین اسب در اولویتهای بالاتر مثلا اولویت ۵ یا ۴ قرار داده شده اند. این اظهارات دستجردی تا جایی پیش رفت که صحبت از احتمال برکناری وی طی یکی دو ماه اخیر نیز مطرح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha