سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر ضرورت حمایت از بیماران کلیوی برای تأمین کلیه و داروهای خاص مورد نیاز، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی باید با اختصاص منابع از بیماران کلیوی حمایت کند.

گرانی دارو گریبانگیر بیماران کلیوی شد

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر ضرورت حمایت از بیماران کلیوی برای تأمین کلیه و داروهای خاص مورد نیاز، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی باید با اختصاص منابع از بیماران کلیوی حمایت کند.

سلیمان عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت، با یادآوری مشکلات کنونی بیماران کلیوی، تصریح کرد: متأسفانه این افراد به‌علت فقدان حمایت مسئولان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هم‌اکنون بیماران کلیوی به دو دسته تقسیم می‌شوند، گفت: یک گروه از بیماران به مرحله پایان بیماری رسیده و در انتظار دریافت کلیه هستند اما گروه دیگر تنها اقدام به مصرف دارو و دیالیز می‌کنند، اما هم‌اکنون شاهدهستیم که این بیماران با گران شدن دارو و کمبود دستگاه دیالیز با مشکلات روبه‌رو هستند.

وی با اعلام اینکه بیماران کلیوی به‌ویژه بیماران در انتظار دریافت کلیه جزء بیماران خاص به‌شمار می‌آید، افزود: به‌طور حتم زندگی برای این‌گونه بیماران بسیار سخت است، بر این اساس مسئولان باید در جهت حمایت از بیماران کلیوی تلاش کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری نقش ترویج فرهنگ اهدای عضو در کاهش مشکلات بیماران کلیوی، تصریح کرد: مسئولان باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کرده و با برنامه‌ریزی، مردم را در جهت اهدای عضو متوفای خود تشویق کنند.

عباسی با تأکید بر حمایت از بیماران کلیوی در جهت تأمین کلیه و داروهای خاص موردنیاز، یادآور شد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید با اختصاص منابع به این‌گونه بیماران کمک کند.

وی عملکرد انجمن حمایت از بیماران کلیوی را مثبت ارزیابی کرد وگفت: خوشبختانه این انجمن با وجود غیردولتی بودن در چند سال اخیر توانسته کمک‌های بسیاری را به بیماران کلیوی ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در واکنش به اظهارات رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی، درباره تصویب پیش‌نویس منشور حقوقی بیماران کلیوی به کمک نمایندگان مجلس، افزود:‌ این کمیسیون با اصل موضوع موافق است، اما باید با اتخاذ تدابیر ویژه و با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک راهکار خوبی برای حمایت از این بیماران کلیوی تدوین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha