نماینده مردم اهر و هریس در مجلس نهم با بیان این که هنوز چادرهای ارسالی کشورهای خارجی به دست زلزله‌زدگان نرسیده است،اعلام کرد: یک هزار و ۱۲ واحد مسکونی تاکنون ساخته شده اما در زمانی که رئیس جمهور می‌آید اعلام می‌کنند ۳ هزار واحد مسکونی ساخته شده است؛ چه کسی می گوید این خرابه ۳ هزار واحد است؟ ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی را به زور می‌توان قبول کرد.

سلامت نیوز: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس نهم با بیان این که هنوز چادرهای ارسالی کشورهای خارجی به دست زلزله‌زدگان نرسیده است،اعلام کرد: در حالی که یک هزار واحد مسکونی ساخته شده، مدعی هستند ۳ هزار واحد در مناطق زلزله زده احداث شده است.

عباس فلاحی باباجان در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به کاهش دمای هوا در استان آذربایجان شرقی و وضعیت بد مردم مناطق زلزله‌زده، گفت: علی‌رغم کاهش دما هنوز مردم روستاهای اطراف همچنان بدون سرپناه شب‌های سرد را در چادرها سپری می‌کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس نهم ضمن انتقاد از این‌که مسئولان به وعده‌های خود در زمینه اسکان مردم زلزله زده عمل نکرده‌اند، اعلام کرد: روستاهای  این منطقه که در نزدیکی کوهستان قرار دارند در شرایط بدی هستند.

وی با اشاره به بازدیدی که از منطقه داشته است، گفت: شهر اهر خسارت زیادی دیده است اما در روستایی مثل کلهر که ۷۰ خانه خراب شده است اکثراً اقشار کم درآمد هستند و در شرایط بدی زندگی می‌کنند.  

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم گفت: در یکی از روستاهای منطقه مادری که کرو لال بود از یک کودک بیمار بدون سرپناه نگهداری می‌کرد.  

فلاحی باباجان با بیان این‌که در شهرستان اهر هنوز آواربرداری انجام نشده است، تصریح کرد: تلاش‌هایی صورت گرفته اما کافی نبوده است.

وی با بیان این‌۲۲۰۰ کانکس در منطقه توزیع شده است، گفت: متأسفانه برخی آمارهای اعلام شده در این بخش دروغ و برای دلخوشی مردم است. برخی مسئولان سعی می‌کنند اقدامات صورت گرفته را ۲ تا ۳ برابر اعلام کنند.

فلاحی باباجان تصریح کرد: این‌که می‌گویند کار تمام شده تنها بهانه ای است برای این که خودشان را برای خروج از منطقه آماده کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با بیان این‌که هنوز مردم در چادرها زندگی می‌کنند، گفت: مسئولان و رسانه هایی که باور ندارند می‌توانند از منطقه بازدید کنند و وضعیت زندگی مردم را در روستاها از نزدیک ملاحظه کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس نهم ضمن ابراز نگرانی از وضعیت زندگی روستاییان زلزله زده اعلام کرد: هیچ کدام از چادرهایی که کشورهای خارجی هدیه دادند به دست مردم نرسیده است.

 
استاندار یک میلیون کمک بلاعوض نظام را به مردم زلزله زده تحویل بدهد

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با بیان این‌که مقام معظم رهبری دستور دادند که به مردم زلزله زده یک میلیون تومان کمک بلاعوض داده شود، گفت: چرا این پولی که نظام داده است را استاندار آذربایجان به مردم زلزله زده‌نمی‌دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم گفت: مسئولان در داخل جلسه مصوب می‌کنند که به ۲ هزار نفر اجاره نشین مبلغ ۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود اما اقدامی تاکنون صورت نگرفته است.

فلاحی باباجان تصریح کرد: یک هزار و ۱۲ واحد مسکونی تاکنون ساخته شده اما در زمانی که رئیس جمهور می‌آید اعلام می‌کنند ۳ هزار واحد مسکونی ساخته شده است؛ چه کسی می گوید این خرابه ۳ هزار واحد است؟ ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی را به زور می‌توان قبول کرد.

وی با بیان این‌که تکمیل ۳ هزار واحد مسکونی ساخته شده دروغ است، افزود: در حالی ‌که هنوز آواربرداری در روستاها و برخی نقاط شهرستان اهرانجام نشده است اعلام می‌کنند آواربرداری تمام شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha