نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باد و خاک و باران در مناطق زلزله زده سلامت مردم منطقه را تهدید می کند، گفت: حدود دو ماه از زلزله آذربایجان شرقی می گذرد اما وعده مسئولان هنوز عملی نشده است.

سلامت نیوز: نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باد و خاک و باران در مناطق زلزله زده سلامت مردم منطقه را تهدید می کند، گفت: حدود دو ماه از زلزله آذربایجان شرقی می گذرد اما وعده مسئولان هنوز عملی نشده است.

الهویردی دهقانی در گفت و گو با پانا، با اشاره به وضعیت مردم زلزله زده آذربایجان شرقی اظهار داشت: متأسفانه هنوز اسکان موقت مردم زلزله زده روستایی انجام نشده است و آن ها در چادرها زندگی می کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه در ورزقان خانه سالم وجود ندارد، گفت: تلاش ما این است که در شهر ورزقان اسکان موقت مردم زلزله زده را انجام دهیم. انواع بیماری های فصلی در آن جا شایع شده است ساخت طویله برای احشام نیز از وضعیت خوبی برخوردار نیست.
وی اضافه کرد: قرار بود 30 هزار کانکس به مردم منطقه ارائه شود که عملا ممکن نیست. امیدواریم مسئولان هرچه زودتر برای مردم زلزله زده اقدامات جدی تری اتخاذ کنند.
نماینده مردم ورزقان در مجلس با بیان اینکه 30 هزار واحد مسکونی باید در مناطق ورزقان بازسازی شوند، گفت: ساخت 12 هزار واحد مسکونی برای روستاییان در دستور کار قرار دارد که 8 تا 9 هزار واحد مسکونی قرار است ساخته شود.
وی درخصوص زمان ساخت و تحویل این واحدهای مسکونی نیز گفت: اینکه از سوی مسئولان گفته می شود بزودی خانه های مردم زلزله زده تحویل داده می شود معلوم نیست که چه زمانی می رسد. از طرفی چندین واحد آماده تحویل است که این به صورت نمادین است اما فصل سرمای شدید نزدیک است و تنها 20 تا 30 روز دیگر فرصت داریم که برای اسکان این افراد اقدام کنیم.
این عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه باد و خاک و باران در مناطق زلزله زده سلامت مردم منطقه را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: حدود دو ماه از زلزله آذربایجان شرقی می گذرد اما وعده مسئولان هنوز عملی نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha