عضو کمیسیون اجتماعی مجلس٬ با اشاره به افزایش ۲۰درصدی میزان مصرف دخانیات در میان دختران ۱۵ تا ۲۰ ساله کلانشهرهای کشور، کمبود نشاط اجتماعی را یکی از علت‌های تمایل جوانان به مصرف دخانیات خواند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس٬ کمبود نشاط اجتماعی را یکی از علت‌های تمایل جوانان به مصرف دخانیات خواند و گفت: خانواده‌ها٬ نظام آموزشی٬ صدا و سیما٬ وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ آموزش و پرورش باید اجرائیات بیشتری در رفع این معضل داشته باشند.

ضرغام صادقی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی میزان مصرف دخانیات در میان دختران ۱۵ تا ۲۰ ساله کلانشهرهای کشور٬ گفت: علت اصلی تمایل جوانان و نوجوانان به دخانیات٬ بی‌توجهی به نیازهای این گروه از جامعه است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی٬ با انتقاد از فقدان طرح‌های فرهنگی در محیط‌های آموزشی و مراکز مرتبط با جوانان٬ افزود: مسئولان باید با برنامه‌ریزی در جهت آگاه‌سازی جونان درباره آثار و مضرات مواد دخانی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها به‌علت مشغله کاری از بحث‌های خانوادگی و تربیت فرزندان باز مانده‌اند٬ یادآور شد: متأسفانه خانواده‌ها فکر می‌کنند که مدارس و نظام‌های آموزشی تمام اقدامات و مسائل را برای آگاهی جوانان انجام می‌دهند اما متأسفانه اجرای این موضوع تاکنون تحقق کامل نیافته است.

این نماینده مجلس نهم٬ کم توجهی خانواده‌ها و فضای آموزشی را از علت افزایش میزان تمایل جوانان به مصرف دخانیات خواند و اعلام کرد: به‌طور حتم جوانان ما در دوران بحران هویت هستند٬ از این رو امکان تقلید و تجربه از کارهای دوستانشان وجود دارد.

صادقی با تأکید بر اینکه تمام سازمان‌های دولتی و غیر دولتی باید برای جلوگیری از گرایش جوانان به مصرف مواد دخانی برنامه‌ریزی کنند٬ تصریح کرد: خانواده‌ها٬ نظام آموزشی٬ صدا و سیما٬ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ وزارت آموزش و پرورش باید وقت بیشتری برای کاهش و کنترل این معضل بگذارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس٬ کمبود نشاط اجتماعی را یکی از علت‌های تمایل جوانان به مصرف دخانیات خواند و بر لزوم ایجاد مراکز و فضاهای شاد و مفرح برای جوانان تأکید کرد.

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که مصرف سیگار و قلیان در بین دختران ایرانی ۱۵ تا ۲۰ ساله تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و مصرف دخانیات برای دختران ۱۳ تا ۱۵ ساله، ۱۰ درصد افزایش داشته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha