نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ علت توقف از کار دستگاه‌های ام.آرآی و سی‌.تی.‌اسکن در کشور را وارد نکردن ماده اصلی راه‌انداز این دستگاه‌ها خواند و گفت: در صورت توقف این دستگاه‌ها از کار٬ شروع به کار دوباره آن حدود۹۰ میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت.

سلامت نیوز: نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ علت توقف از کار دستگاه‌های ام.آرآی و سی‌.تی.‌اسکن در کشور را وارد نکردن ماده اصلی راه‌انداز این دستگاه‌ها خواند و گفت: در صورت توقف این دستگاه‌ها از کار٬ شروع به کار دوباره آن حدود۹۰ میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ از توقف و تعطیلی دستگاه‌های ام.آرآی و سی‌.تی٬ اسکن در کشور خبر داد و اعلام کرد: در چند ماه اخیر به‌طور معمول در هفته یک یا دو دستگاه از رده خارج  شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ علت توقف دستگاه‌های ام.آرآی و سی‌.تی.‌اسکن در کشور را وارد نکردن ماده اصلی راه‌انداز این دستگاه خواند و افزود: متأسفانه به‌علت تحریم کشورهای غربی، این ماده مدتی است که وارد کشور نمی‌شود٬ لذا این دستگاه‌ها به تدریج در حال متوقف شدن از کار هستند.

وی با اعلام اینکه در صورت توقف دستگاه‌های ام.آر.آی و سی‌.تی.‌اسکن٬ شروع به کار دوباره آن حدود ۹۰ میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت٬ یادآور شد: به طور حتم این موضوع هزینه‌های سنگینی را به حوزه درمان کشور تحمیل می‌کند.

این نماینده مجلس نهم٬ با انتقاد از وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی به‌علت بی‌توجهی به موضوع توقف دستگاه‌های پزشکی هسته‌ای و اعلام نکردن به موقع این مشکل٬ تصریح کرد: به‌طور حتم حل این مشکل نیازمند دوراندیشی و برنامه‌ریزی این وزارتخانه بوده٬ اما شاهد هستیم که این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است.

نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان اینکه هم‌اکنون دو راه برای راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های بیمارستانی آم.آرآی و سی‌.تی.‌اسکن وجود دارد٬ افزود: مسئولان یا باید در غالب پزشکی هسته‌ای اقدام به تولید مواد مورد نیاز کنند و یا اقدام به واردات این محصولات کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha