وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با یادآوری این که مواد مخدر، فحشا و الکل 3ضلع مثلث تهدید علیه جوانان کشورند،گفت:دشمن در حوزه تهدید نرم ترویج لاابالی‌گری، گسترش فساد و فحشا و توصیه به مصرف مواد مخدر و الکل را علیه جوانان ایران اسلامی به کار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز ، مصطفی محمدنجار روز دوشنبه در دومین همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر، با یادآوری این که دشمن از این شکست‌ها ناراحت است، افزود: آن ها اکنون از طراحی‌های سخت به طراحی جنگ نرم روی آورده اند و امروز تهدیدات خود را در قالب جنگ نرم علیه جوانان ما به کار گرفته اند. دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: از 8 هزار تن مواد مخدر تولید شده در افغانستان یک هزار تن در ایران کشف و حدود 500 تن مصرف و حدود یک هزار و 500تن نیز در دیگر کشورهای جهان مصرف و کشف می‌شود، حال باید پرسید 5 هزار تن باقی مانده توسط چه کسانی به کجا و چگونه منتقل می‌شود؟.

وی یادآورشد: دولت در حوزه درمان مواد مخدر تنها 28 درصد سهم دارد در حالی که 72 درصد سهم درمان مواد مخدر از سوی سازمان های مردم نهاد مدیریت می‌شود که درصد موفقیت در آن ها بالاست.محمدنجار با یادآوری اینکه عده ای اعتیاد را محصول بیکاری می‌دانند، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد 73 درصد از معتادان پیشتر شاغل بوده اند و این که بگویند اعتیاد حاصل تجرد است امر غلطی است، چرا که 68 درصد معتادان متاهل بوده و بعد به مواد مخدر گرایش پیدا کرده اند.

وی گفت: انتظار داریم سازمان های مردم نهاد با استاندارد سازی رفتار خود در بخش‌های درمان و پیش گیری ما را یاری کنند چرا که بر این باوریم در امر مبارزه سازمان های یادشده حکم پایگاه‌های بسیج را برای آماده سازی مردم و آگاه سازی جامعه از این معضل بزرگ دارند.
منبع : ا یرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha