معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی استان كردستان، با تاكید بر خودداری از مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیك‌ها در درمان سرماخوردگی، افزود: این داروها در كنار بهبودی فرد، عوامل مخربی بر بدن داشته و مقاومت بدن را كاهش می‌دهد

فرزام بیدارپور در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت:‌ با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و به دنبال آن گسترش بیماریهای عفونی و میكروبی، شاهد ابتلای تعداد كثیری از شهروندان به این قبیل بیماریها هستیم كه بیشتر آنها جهت درمان به مراكز درمانی سطح استان مراجعه می‌كنند.

وی در ادامه توصیه كرد: قبل از مبتلا شدن به این گونه بیماریها افراد باید به فكر پیشگیری از آن باشند تا دچار طول درمان آن نشوند. برای این كار استفاده از ماسك، پوشیدن لباسهای گرم و مناسب فصل سرما، مصرف غذاهای مقوی از قبیل سوپ، آش و دیگر غذاهای ویتامین‌دار و پروتئین دار بسیار موثر است. در هنگام ابتلا نیز بهتر است با استراحت كامل به درمان هر چه سریعتر این بیماری كمك كرد.

بیدار پور در خصوص مصرف داروهای تجویزی توسط بیماران نیز گفت: بهتر است، در هنگام بیماری از مصرف بی رویه دارو از جمله آنتی بیوتیك‌ها و آموكسی سیلین جدا خودداری شود. به عنوان مثال، در هنگام مصرف دارو تعدادی از ویروس‌های لازم در بدن به همراه دیگر ویروسها كشته می‌شوند كه این خود باعث فراهم كردن زمینه‌ بیشتر بیماریهاست. از سوی دیگر، به دلیل بالا بودن سن بعضی از بیماران، مصرف آنتی بیوتیك‌ها بسیار خطرناك بوده و می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را در بر داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha