سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89272

در حدود 50% از زنان جامعه امریکا در اینده مبتلا به پوکی استخوان خواهند شد.از هر چهار زن یک نفر مبتلا به پوکی استخوان است. اما روش های صحیحی برای پیشگیری از ابتلا به این عارضه دردناک و ناتوان کننده وجود دارد.

1-    استفاده از سبزیجات : اکثر محصولات لبنی که از شیر گاو به دست می اید دارای کلیسم و پروتئین می باشد. اما زمانی که شیر گاو و سایر محصولات فرعی آن را مصرف می کنید ، یک مشکل به وجود می آید.پروتئین سرشار در این محصولات باعث اسیدی شدن خون می شود و بدن برای برقراری تعادل قبلی ناچار به مصرف کلیسم استخوانی می باشد. و در نهایت باید گفت که بیش از آنچه که به دست می آورید ، از دست خواهید داد. به طور کلی باید گفت که مولکول های پروتئینی موجود در شیر بزرگتر از توان سیستم هضم برای کنترل آن می باشد ، بنابر این سیستم ایمنی بدن آن را دفع می کند. به همین خاطر است که اغلب افراد بعد از مصرف محصولات  لبنی دچار خستگی، کاهش توان تمرکز و افزایش تولید مخاط می شوند. با تمام این توصیفات بهتر است از سایر منابع حاوی کلسیم مثل سبزیجات پهن برگ ، حبوبات و دانه ها استفاده کنید.

2-     آب پرتقال: کلسیم و ویتامین D برای سلامت استخوان ها مفید است. درحالی که کلسیم برای سلامت استخوان ها مفید است ، ویتامین D  نیز برای جذب کلسیم لازم است.کلسیم و ویتامین D موجود در اب پرتقال براحتی توسط بدن قابل جذب است.(البته توصیه می شود که بالافاصله بعد از مصرف آب مرکبات دندان های خود را مسواک نزنید.)
آب پرتقال همچنین حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین C  است که به نوبه خود به جذب کلسیم بیشتر کمک میکند.

3-     حمام آفتاب: در تاریخ چین ذکر شده است که زنان داخل منزل و با کمک محافظی خاص(صفحات کاغذی برنج !) که منجر به فیلتراسیون اشعه مضر نور خورشید می شد ، حمام آفتاب می کردند. در واقع باید گفت که نور خورشید درست مثل شمشیر دو لبه می باشد. از طرفی مضر و از طرفی مفید است. نور خورشید باعث تولید ویتامین D در بدن، تصحیح عملکرد سیستم ایمنی و مقاومت در برابر عوامل سرطانی می شود.
بهترین زمان بهره گیری از نور خورشید قبل از ساعت 9 صبح و بعد از 4 بعد از ظهر (در تابستان) و قبل از 10 صبح و بعد از 3 بعد از ظهر در زمستان پیشنهاد شده است.

4-    کاهش مصرف نوشیدنی های غیر الکلی: انواع نوشابه ها و نوشیدنی هایی مشابه آن حاوی اسید فسفریک است که منجر به ورود کلسیم بدن در ادرار می شود و نهایت دفع کلسیم را افزایش می دهد.

5-    مصرف مکمل کلسیم را فراموش نکنید: برای پیشگیری از بروز علائم پوکی استخوان بهتر است از قبل اقدام کنید. در اولین گام انجام تمرینات بدنی منظم لازم است و به موازات افزایش سن با شروع 35 سالگی از مکمل های صحیح کلسیم استفاده کنید.بهترین فرم قابل جذب ، کربنات کلسیم است. همچنین در فرمول و ترکیبات آن باید منیزیم نیز وجود داشته باشد. همچنین در کنار این مکمل لازم است سایر عناصر کمیاب مثل برون، مس، روی و ویتامین B3، ویتامین k  (در قرص های مولتی ویتامین موجود است) مصرف شود. هر کدام از این عناصر به سهم خود نقش به سزایی در تمام مراحل هضم و جذب کلسیم دارند.

گروه ترجمه سلامت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha