بر اساس مطالعات انجام شده؛ تمرینات ذهنی در کنار تمرینات فیزیکی می تواند در افراد دچار ناتوانی حرکتی و نیازمند توانبخشی های ارتوپدی کمک کرده و مهارت های حرکتی آنها را ‌افزایش دهد.

تمرینات ذهنی، نقش موثری در کسب مهارت های حرکتی دارد

دکترعلیرضا نیک طبع متخصص ارتوپدی که مطالعه ای در زمینه تاثیر تمرینات ذهنی، فیزیکی و ذهنی- فیزیکی و مقایسه آنها بر روی تعادل ایستاده انجام داده است در این باره به ایسنا گفت: این مطالعه به منظور ارزیابی تمرینات ذهنی، فیزیکی و ذهنی- فیزیکی توامان بر کسب مهارت های حرکتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه 60 بیمار در چهار گروه کنترل، گروه تمرین ذهنی، گروه تمرین فیزیکی و گروه تمرین ذهنی- فیزیکی تقسیم شدند، ادامه داد: گروه ذهنی، تمرین تعادل را روی صفحه تعادل تصور می کردند و گروه فیزیکی این کار را به طور عملی انجام می دادند و در گروه ذهنی- فیزیکی هر دو را انجام می دادند.

دکتر نیک طبع با بیان این که زمان حفظ تعادل در تمام این افراد در ابتدا و انتهای دوره تمرین ارزیابی می شد، افزود: نتایج نشان داد؛ ضمن آنکه تمام گروه های تمرین در مقایسه با گروه کنترل از تعادل بیشتر برخوردار بودند، اختلاف پیشرفت در گروه ذهنی- فیزیکی بیش از سایرین بود.

وی در پایان در خصوص نتایج این تحقیق اظهار داشت: به این ترتیب تمام تمرینات باعث بهبود تعادل می شود. ضمن آنکه تمرینات ذهنی به همراه تمرینات فیزیکی نتیجه مثبت تری را در پی دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha