سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89514

آیا در حین استراحت با یک ماسک روی صورت‌تان، از چشمان‌تان اشک می‌آید؟ وقتی کرم به صورت‌تان می‌مالید، پوست‌تان می‌سوزد؟ پوست تنها یک کارت ویزیت نیست. تمامی علایم روی آن حاکی از وضعیت درونی شماست. فکر نمی‌کنید نسبت به وسایل آرایشی حساسیت دارید؟

آیا روی بسته آن ماده آرایشی نوشته شده است <بدون حساسیت> ولی پوست شما همچنان قرمز می‌شود؟ فراموش نکنید این کارشناسان نیستند که برای شما تصمیم می‌گیرند. پوست‌تان است که حرف آخر را می‌زند.
▪ آیا در ماده آرایشی مصرفی‌تان نیکل به کار رفته است؟
نیکل با پوست‌های حساس سازگاری ندارد. ۱۰ درصد زنان نسبت به این فلز آلرژی دارند و این در حالی است که نیکل در بسیاری از مواد آرایشی نیز به کار رفته است. در صورتی که شما نیز از جمله افرادی هستید که به نیکل حساسیت دارند به توصیه‌های زیر عمل کنید:
ـ سعی کنید تا حد ممکن از وسایل آرایشی قهوه‌ای و بلوطی استفاده نکنید چون این مواد بیش از دیگر مواد حاوی نیکل‌اند.
ـ تمام ریمل‌ها حتی آنهایی که روی‌شان قید شده <ضدحساسیت> حاوی مقدار فراوانی نیکل‌اند.
ـ در صورتی که نسبت به نیکل حساسیت دارید و می‌خواهید از ریمل استفاده کنید، توصیه می‌شود ریمل را از ریشه مژه به سمت بالا نکشید. تنها نوک مژه‌ها را با ریمل حالت دهید.
ـ ریمل‌های مشکی حساسیت کمتری ایجاد می‌کنند چون درون آنها از اکسید آهن استفاده شده که نسبت به دیگر ریمل‌ها با رنگ‌های متنوع، کمتر تحریک ایجاد می‌کنند و حساسیت‌زایی کمتری دارند.
ـ وقتی براق‌کننده ناخن می‌زنید، مواظب چشم‌های‌تان باشید!
ـ وقتی متخصصان پوست با افرادی روبه‌رو می‌شوند که پلک‌هایشان ورم کرده، اغلب به ناخن‌هایشان نگاه می‌اندازند تا ببینند آیا آنها براق‌کننده ناخن می‌زنند یا خیر! جالب است بدانید، براق‌کننده ناخن حاوی موادی است که بسیار آلرژی‌زا است. ناخن‌ها قادر به تحمل این مواد هستند و تحریک نمی‌شوند ولی چشم‌ها چرا! تنها مالیدن چشم با انگشت باعث می‌شود این ماده فوق‌العاده آلرژی‌زا با چشم برخورد کند و باعث تحریک آن شود. در صورتی که شما نیز چشمانی قرمز و ورم کرده دارید و در عین حال از جمله افرادی هستید که براق‌کننده ناخن مصرف می‌کنند، توصیه می‌کنیم یا براق‌کننده ناخن را کنار بگذارید یا از برچسب‌هایی استفاده کنید که جنس مرغوب و حساسیت‌زایی کمتری دارند.
▪ قبل از خرید هر کرم پودری اول آن را تست کنید
پوست‌تان قرمز می‌شود؟ مطمئنا از ماده خاصی روی آن استفاده کرده‌اید که ملتهب شده است. گاهی اوقات کردم‌پودرها در این میان مقصران اصلی‌اند. به شما توصیه می‌کنیم قبل از خریدن هر نوع کرم‌پودری، ابتدا از فروشنده بخواهید یک اشانتیون به شما بدهد. کرم‌پودر را صبح یک روز تعطیل مصرف کنید. توجه داشته باشید قید شدن کلمه >bio< روی محصولات آرایشی به معنی ضد حساسیت بودن آنها نیست. با این حال موادی که عطر کمتری در آنها به کار رفته نسبت به دیگر مواد پوست را کمتر تحریک می‌کنند.
▪ اگر لنز می‌زنید، مواظب باشید
درصورتی که شما از جمله افرادی هستید که لنز می‌زنید توصیه می‌کنیم کمتر از موادآرایشی مربوط به چشم استفاده کنید زیرا مواد ریز کرم‌ها و سایه‌های آرایشی به راحتی به زیر لنز نفوذ می‌کنند و موجب التهاب عدسی می‌شوند. لنزهای تماسی چشم به دو نوع تقسیم می‌شوند: لنزهای نرم و لنزهای سخت. لنزهای نرم را می‌توان یک شبانه‌روز (حداکثر) در چشم گذاشت و نیاز به مراقبت زیادی دارد اما آسیب کمتری به چشم وارد می‌کند. لنز سخت را می‌توان چند روز تا حداکثر یک هفته در چشم گذاشت اما باید بدانیم که آسیب بیشتری به چشم وارد می‌کند. هنگامی که از لنز استفاده می‌کنیم بهتر است از مواد آرایشی مخصوص چشم کمتر استفاده شود چون تماس مواد آرایشی، هم باعث آسیب لنز می‌شود و هم چشم را به عفونت‌ها حساس می‌کند.‌
 
 
  
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha