سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 89590

دکتر بهمن محمدی در 12 مرحله به ما توصیه هائی در مورد کاهش وزن و طریقه آن نموده اند که در مقاله زیر سامانه خبر سلامت نویز به شما عرضه داشته است.- از استراحت و خواب زیاد پرهیز کنید . عموما 8 ساعت خواب روزانه کافی می باشد . . .

- از استراحت و خواب زیاد پرهیز کنید . عموما 8 ساعت خواب روزانه کافی می باشد .
- زندگی کم تحرک عامل چاقی است. روزانه نیم تا یک ساعت فعالیت جسمانی مانند پیاده روی داشته باشید و در زمان پیاده روی و تا دو ساعت پس از آن بجز آب هیچگونه ماده غذایی مصرف نکنید ( نوشیدن آب مفید است و توصیه می شود )
- تا زمان رسیدن به وزن دلخواه از خوردن ته دیگ ، شربت ، آب میوه ، نوشابه ، غذاهای چرب ، شیرینی ،شکلات ، تنقلات و نظایر آنها خودداری کرده و یا خیلی کم مصرف نمایید . صرف آب میوه ، نان خشک و نان سوخاری نیز چاق کنده است . پس از رسیدن به وزن مورد نظر می توانید در حد متعادل از مواد غذایی گفته شده استفاده کنید.
- لبنیات مصرفی کم چرب باشد ( کمتر از 2.5 درصد ) و از روغن مایع مخصوص سرخ کردن استفاده نمائید . صرف نوشابه رژیمی و آجیل گاه به گاه به مقدار کم بلامانع است . در صورت مصرف اتفاقی بستنی ، شیر و ماست آن روز را از برنامه غذایی خود حذف نمایید .
- از انواع میوه جات به مقدار متعادل استفاده نمایید . خوردن قند و شکر و سایر شیرینی جات توصیه نمی شود اما در صورت لزوم می توانید به مقدار کم از آنها مصرف نمایید ( مصرف مواد قندی از هر نوع کاهش وزن را مختل می کند ) . مواد قندی و میوه را در طول روز تقسیم کرده و از مصرف آنها در یک نوبت خودداری فرمایید .
- برای کاهش یا تعدیل اشتها یکی از تعدیل کننده های اشتها ( 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب ، آب گریپ فورت  ،آب پرتغال ، آب لیمو ، یا یک قاشق غذا خوری پر سبوس نرم شده گندم یا برنج ) را در یک لیوان آب بریزید نیم ساعت قبل از ناهار و شام میل کنید .
- مصرف نان های ضخیم و سبوس دار مانند جو ، چاودار ، سنگک و نان گندم کامل توصیه می شود . نان های سبوس دار اشتها را کم کرده ، کلسترول خون را کاهش و از یبوست جلوگیری می کند .
- خوردن سالاد و سبزی به همراه غذا بسیار مفید است . اما ریختن سس مایونز و سایر سس های چرب بر روی سالاد خودداری کنید . در عوض می توانید 2 تا 3 قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با آب لیمو و نمک مخلوط کرده روی آن بریزید .
- نوشیدن آب برای کاهش وزن و سلامتی مفید است و در صورتیکه منع طبی وجود نداشته باشد باید به مقدار زیاد ( حداقل 6 لیوان در روز ) نوشیده شود .
- درصورت وجود یبوست باید به رفع آن اقدام کرد زیرا یبوست مانع از کاهش وزن بدن می شود.
- از استرس و فشار های عصبی و روحی پرهیز نمائید . استرس و اضطراب به ایجاد چاقی کمک میکند .
- غذای روزانه خود را در 5 یا 6 وعده ( صبحانه ، ناهار ، شام ، میوه صبح‌، میوه عصر و غذای سبک قبل از خواب )  تقسیم کرده و در فاصله وعده ها فقط آب مصرف کنید زیرا هم حذف وعدهای غذایی و هم ریزه خواری روند لاغر شدن را مختل می کنند.
 و به یاد داشته باشید : آرامش ، تحرک کافی و
 برنامه غذایی مناسب رمز سلامتی و کاهش وزن شماست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • nazanin ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    15 9
    سلام.. من رژیممو ب طور کامل رعایت میکردم ولی چن روز پیش سه تا شیرینی خشک رو یک جا خوردم ولی بعذاز اون بازم رژیمو ادامه دادم بنظرتون اختلالی در رژیمم پیش میاد؟