مدیرکل امور آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی، با عنوان این مطلب که نمی توان واقعیت های موجود در زندگی زنان آسیب دیده اجتماعی را منعکس کرد ، گفت: باید دردهای این گروه از زنان را بازگو کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، سید حسن موسوی، در کارگاه داوطلبین تنظیم خانواده که امروز در فرهنگسرای بانو برگزار شد، گفت: وقتی صحبت از زنان آسیب دیده اجتماعی (خیابانی) است، می بایست مردان خیابانی نیز مورد توجه قرار گیرند.

وی، در تشریح برنامه های سازمان بهزیستی در جهت ساماندهی زنان آسیب دیده، به فعالیت اورژانس اجتماعی (مرکز مداخله در بحران)، مراکز بازپروری زنان آسیب دیده اجتماعی و مراکز اجتماع درمان مدار، اشاره کرد و افزود: اقداماتی که در این راستا صورت می گیرد، نشان می دهد که اگر رویکردهایمان را نسبت به این زنان تغییر دهیم، می توانیم در بهبود و اصلاح زندگی آنان موفق باشیم.

مدیرکل آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی، با اعلام این مطلب که زنان آسیب دیده اجتماعی عمدتا از تحصیلات پایین برخوردار بوده و یا بی سواد هستند، گفت: اغلب این زنان از خانواده هایی با جمعیت بالای 6 نفر هستند که از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

موسوی افزود: همچنین اکثریت این زنان دارای خانواده های نابسامان و اغلب فاقد شغل و مهارت خاصی بوده و درصدی نیز مهاجر هستند.

وی چنین وضعیت را فقط شامل زنان آسیب دیده اجتماعی که وارد مراکز بهزیستی می شوند، دانست و گفت: وضعیت زنان روسپی با این قبیل زنان متفاوت است.

به گفته مدیرکل امور آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی، بالای 80 درصد زنان آسیب دیده اجتماعی دچار اختلال روانی هستند.

موسوی، با عنوان این مطلب که ماهیت آسیبهای اجتماعی یک موضوع فرابخشی است که همه دستگاهها باید در آن دخالت کنند، افزود: با برنامه ریزی درست می توانیم این افراد را در وهله اول کنترل کرده و سپس جمعیت آنان را کاهش دهیم.

وی از وجود خط تلفن 123(اورژانس اجتماعی) در 16 استان و همچنین کرج خبر داد و گفت: تا پایان سال این خط در تمامی استانهای کشور راه اندازی می شود.

موسوی از وجود روانشناس و مددکار به عنوان پاسخگویان به افرادی که با خط 123 تماس می گیرند، خبر داد و افزود: بهزیستی از این خط تلفن به عنوان مداخله یاد می کند و به هیچ وجه خط مشاوره نیست.

مدیرکل آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی، همچنین از راه اندازی تیم های سیار اورژانس اجتماعی در کشور خبر داد و گفت: با مجوز هیئت دولت، نسبت به خرید 100 دستگاه تویوتا برای این تیم ها اقدام شده و بزودی شاهد فعالیت تیم های سیار خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha