در پی بازدید از مراكز عرضه مواد آرایشی و بهداشتی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی ایران، 1006 قلم مواد آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و قاچاق كشف شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی ایران، محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق موجود در كشور تقلبی بوده و تولید‌كنندگان این محصولات از نام‌های تجاری محصولات خارجی برای تبلیغ آن استفاده می‌كنند.
با توجه به اینكه معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تمامی واردكنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی را ملزم به درج مجوز ورود بر روی محصولات كرده است، لذا تولید‌كنندگان نیز می‌بایست نوع محصول، تاریخ تولید و انقضا را بر روی محصول درج كرده و مصرف‌كنندگان هنگام خرید باید به برچسب نصب شده با آرم وزارت بهداشت دقت كنند.
گفتنی است بیش از 1200 واحد تولیدی مواد غذایی تحت نظارت این دانشگاه است كه از این تعداد 120 واحد تولیدی به دلیل رعایت نكردن مراحل تولید مواد غذایی و نكات بهداشتی متخلف شناخته و به دادگاه معرفی شدند.
بر اساس این گزارش ، به تولید‌كنندگانی كه نكات ایمنی و سلامت محصولات غذایی را رعایت كنند، نشان و گواهینامه بین‌المللی اهدا می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha