سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 90559

پیش از پیدایش شرکت های داروسازی و بیمارستان های بزرگ، افرادی وجود داشتند که کاربردهای دارویی گیاهان طبیعی را ارائه می کردند .

سلامت نیوز: پیش از پیدایش شرکت های داروسازی و بیمارستان های بزرگ، افرادی وجود داشتند که کاربردهای دارویی گیاهان طبیعی را ارائه می کردند . سالها تنها این نوع داروها مورد استفاده قرار می گرفت و در حقیقت، اکثر داروهای سنتی ما از این منابع گیاهی مشتق شده است.
بنابراین منطقی است که از خالص ترین و بهترین نوع این گیاهان شفابخش برای درمان بیماریها و درد ناشی از آنها استفاده شود. در ادامه اطلاعات مختصر مفیدی، در مورد خواص دارویی برگ زیتون ارائه می شود.

مصریان باستان از برگ زیتون برای درمان بسیاری از امراض استفاده می کردند و به این رستنی طبیعت به عنوان نماد بهشت می نگریستند.
این موضوع به ما نشان می دهد که چقدر این گیاه در رفع مسائل پزشکی کارآیی داشته است. این گیاه طبیعی حاوی آنتی اکسیدان های قوی است و بدن را از حملات رادیکال های آزاد محافظت می کند. برگ درخت زیتون در عین اینکه ضد باکتری است، می تواند دستگاه قلبی-عروقی را نیز تقویت کند.  
به گزارش نچرال ساپ لمنت ادوایس،ویروس سرماخوردگی و آنفلوانزا نمی توانند از خاصیت ضد باکتریایی برگ زیتون در امان بمانند. آن می تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند . اینها از جمله دلایل مهم کاربرد برگ زیتون در دوران باستان بوده اند. این در حالی است که استفاده از عصاره برگ زیتون برای کاهش فشار خون و افزایش بهبود جریان خون نیز گزارش شده است.
این گزارش می افزاید،برخی از امراض پوستی مانند پسوریازیس ( داء الصدف) نیز با استفاده از این ترکیب گیاهی به طور موثر درمان شده است. با توجه به فواید متعدد و گوناگون برگ درخت زیتون برای سلامتی عاقلانه است که آن را در برنامه غذایی هر روز خود قرار دهیم.
این امر با مصرف مولتی ویتامین های حاوی عصاره های گیاهی ، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان میسر می شود.  
می توان از مکمل مولتی ویتامین که حاوی نه تنها عصاره برگ زیتون بلکه دارای عصاره زیره سیاه، زردچوبه و گیاه باکوبا منیریک است، نیز استفاده کرد. این ترکیبات می توانند بهترین تامین کننده آنتی اکسیدان ها برای شما باشند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha