قارچ‌های خوراكی و مخصوصاً قارچ تازه، حاوی مقادیر فراوان پروتئین مورد نیاز بدن است كه از این نظر حدود 2 برابر پروتئین اغلب سبزیجات و سایر حبوبات است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پروتئین قارچ از لحاظ اسیدهای آمینه كه همانا جزء اصلی پروتئین را تشكیل می‌دهد جزو غنی‌ترین پروتئین‌ها محسوب می‌شوند و از لحاظ ارزش غذایی در حد فاصل پروتئین گوشت و پروتئین گیاهی قرار دارد.

از سوی دیگر، پروتئین قارچ به دلیل داشتن مقادیر فراوان آب و رطوبت نسبت به سبزیجات و حبوبات بسیار مطبوع و قابل هضم است. به طوری كه70 تا 90درصد قابلیت هضم پذیری دارد.

به طور كلی ارزش بالای پروتئین قارچ و قابلیت هضم پذیری بالای آن باعث شده كه مصرف آن برای سالمندان بسیار توصیه شود.

قارچ‌های خوراكی دارای درصد بسیار كمی از چربی هستند. لذا كسانی كه از رژیم غذایی لاغری در برنامه غذایی شان استفاده می كنند می‌توانند از قارچ استفاده و به هیچ وجه نگران بالا رفتن چربی خونشان نباشند.

مصرف روزانه 100 گرم قارچ خوراكی نیاز بدن به ویتامین c را برطرف می كند. علاوه بر این، قارچ منبع بسیار خوب ویتامین B1 و B2 است.

عناصر معدنی موجود در قارچ در مقایسه با سبزیجات و میوه جات هم از كیفیت بهتری برخوردار هست و از نظر كمیت نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد. قارچ خوراكی دارای میزان چشمگیری پتاسیم، آهن و مس بوده و قادر است فسفر مورد نیاز بدن را به طور كامل تأمین كند. كلاهك قارچ سرشار از فسفر است.

اسید فولیك یكی از مهمترین تركیبات موجود در قارچ است كه بسیار مورد توجه می‌باشد. در حال حاضر یكی از مهم ترین علت كم خونی در افراد به خصوص در زنان باردار كمبود اسید فولیك است. قارچ‌های خوراكی به سبب داشتن مقادیر فراوان اسید فولیك از جمله بهترین منابع غذایی برای این دسته از افراد محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha